شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
دست پر شاعر در پاییز/سیدعلی صالحی شبانه‌ها را در غیاب شاملو رو کرد

«شبانه‌ها در غیاب احمد شاملو» و سه کتاب دیگر سیدعلی صالحی پاییز امسال روانه بازار کتاب می‌شوند. «شبانه‌ها در غیاب احمد شاملو» از جدیدترین کتاب‌های این شاعر است که از سوی نشر چشمه به بازار شعر می‌رسد.

صالحی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: مجموعه شعر «شبانه‌ها در غیاب احمد شاملو» تا پاییز امسال از سوی نشر چشمه روانه بازار کتاب خواهد شد.

شاعر «عاشق شدن در دی ماه، مردن به وقت شهریور» اضافه کرد: سه کتاب دیگرم را با نام‌های «آهوی الوداع»، «نثار نام کوچک تو»، «شازده کوچولو، فالفروش میدان راه‌آهن» نیز در پاییز از سوی موسسه انتشارات نگاه به چاپ می‌رسند.

این شاعر یادآور شد: مجموعه شعر دیگری با نام «گل رٌز در سفر به ستاره شمالی» پس از پنج سال انتظار مجوز، با مشکل روبه‌رو شد. هفته پیش ناشر محترم(نگاه) این خبر مأیوس کننده را تأیید کرد.

سیدعلی صالحی زاده‏ 1334 از شاعران شاخص شعر گفتار است. از آثار وی می‌توان به «یوماآنادا»، «پیشگو و پیاده شطرنج»، «مثلثات و اشراق‌ها»، «عاشق شدن در دیماه، مردن به وقت شهریور»، «دیرآمدی ری‌را... نامه‌ها»، «نشانی‌ها»، «سفر بخیر مسافر غمگین پاییز پنجاه و هشت»، «آسمانی‌ها»، «رویاهای قاصدک غمگینی که از جنوب آمده بود»، «ساده بودم، تو نبودی، باران بود» اشاره کرد.

«آخرین عاشقانه‌های ری را»، «دعای زنی در راه که تنها می‌رفت»، «چیدن محبوبه‌های شب را تنها به باد یاد خواهد داد»، «دریغا ملا عمر...»، «از آوازهای کولیان اهوازی» (شعرهای دوران جوانی،1350-1350)، «سمفونی سپیده‌دم» و «ردپای برف، تا بلوغ کامل گل سرخ» نام دیگر کتاب‌های این شاعرند.

آخرین کتاب‌های صالحی سال گذشته با نام‌های «زندگی کن بگذار دیگران هم زندگی کنند» و «پنهانی چند شعر عاشقانه برای دو سه نفر» و «نگران نباش همه چیز درست خواهد شد» از سوی انتشارات نگاه منتشر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها