شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
مستند زندگی و آثار باباچاهی در خانه هنرمندان به نمایش در می‌آید

با آماده شدن فیلم مستند زندگی و آثار علی باباچاهی با عنوان «این هم یک شوخی بود» برای اکران به خانه هنرمندان ارسال شد که به زودی به نمایش درخواهد آمد. در این فیلم سیمین بهبهانی، مفتون امینی، عبدالعلی دستغیب و ابوتراب خسروی درباره این شاعر صحبت می‌کنند.

باباچاهی درباره این فیلم به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: چند کتاب جدید در دست انتشار دارم، اما مهم‌تر از همه این‌ها فیلم مستندی درباره من و زندگی‌ام به کارگردانی مهدی موسوی میرکلایی و مهدی خنافره با نام  «این هم یک شوخی بود» است که عطیه عطارزاده این فیلم را تدوین کرده است.

شاعر «عقل عذابم می‌دهد» اضافه کرد: سیمین بهبهانی، مفتون امینی، ابوتراب خسروی، مریم حسین‌زاده، اردشیر رستمی و ابوالقاسم ایرانی در این فیلم صحبت کرده‌اند. همه کارهای این فیلم به پایان رسیده و برای تعیین روز اکران به خانه هنرمندان ایران تحویل داده شده است. فیلم «این هم یک شوخی بود» از همین طریق برای دریافت مجوز تکثیر به وزارت ارشاد سپرده می‌شود.

باباچاهی گفت: پیش از این نیز فیلم‌ «این قیافه مشکوک» به کارگردانی وحید علیزاده‌رزازی درباره من ساخته شده است.

این شاعر افزود: مجموعه شعری با نام «دنیای بدون غریبه» که شعرهای اخیرم را دربرمی‌گیرد، به زودی از سوی انتشارات نگاه منتشر خواهد شد. موسسه انتشارات نگاه همچنین کتاب دیگری از من در دست انتشار دارد که مجموعه مصاحبه‌هایم را دربرمی‌گیرد. البته هنوز نامی برای این کتاب انتخاب نکرده‌ام. مجموعه مصاحبه‌هایم کتاب کم حجمی نیست و در حال حاضر هم مراحل حروفچینی را پشت سرمی‌گذارد.

باباچاهی ادامه داد: مجموعه شعر دیگری را با نام «قشنگی دنیا به همین است» در دست انتشار دارم. این کتاب را نیز انتشارات ویستار منتشر می‌کند.

آخرین کتاب‌هایی که از باباچاهی منتشر شد «این کشتی پر اسرار» و «گزاره‌های پیوست»(90 سال شعر نو فارسی) است که در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به چاپ رسید. باباچاهی می‌گوید که در کتاب «گزاره‌های پیوست» فراجناحی عمل کرده‌ و از شاعران مختلفی که امروز شعر نو می‌سرایند، نام برده‌ است.

باباچاهی متولد شهرستان کنگان استان بوشهر است.

وی حدود 18 سال در بوشهر به تدریس ادبیات اشتغال داشت. این شاعر در طول مدت تدریس خود علاوه بر انتشار شعر در نشریات پایتخت، از فعالیت مطبوعاتی نیز غافل نبود.

«عقل عذابم می‌دهد»، «به شیوه خودشان عاشق می‌شوند»، «در غارهای پر از نرگس» و «بیا گوشماهی جمع کنیم» نام برخی از کتاب‌های اوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها