پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
شهریور بهترین زمان برای برپایی نمایشگاه در اصفهان بود/ استقبال از کتاب‌های بزرگ علوی و بهبهانی در «نصف جهان»

مسئول غرفه انتشارات نگاه در نمایشگاه کتاب اصفهان معتقد است که جایگزینی شهریور به جای اسفند در برپایی نمایشگاه تصمیم درستی توسط مسئولان است و چه خوب بود اگر نمایشگاه کتاب در این شهر روز پنج‌شنبه پایان نمی‌یافت. وی گفت که آثار سیمبن بهبهانی و بزرگ علوی از این ناشر در اصفهان پرفروش بوده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) صالح همتی، مسئول غرفه انتشارات نگاه درباره چگونگی دهمین نمایشگاه کتاب اصفهان گفت: مخاطبان اصفهانی بیش از دیگر شهرها برای خرید و حتی بازدید به نمایشگاه می آیند.

همتی یکی از اشکالات برپایی این دوره از نمایشگاه اصفهان را در زمان‌بندی گشایش و پایان آن می‌داند و به خبرنگار ایبنا می‌گوید:
پنج شنبه و جمعه همواره پرفروش‌ترین روزهای نمایشگاه های کتاب هستند. اما نمایشگاه اصفهان پنج شنبه(امروز) به پایان می رسد و همین مساله موجب می شود مشتری های ما که همواره از اطراف شهر اصفهان در نمایشگاه حضور می یافتند، فرصت کافی برای سفر به اصفهان و بازدید از نمایشگاه را نداشته باشند.

وی همچنین پیشنهاد کرد که اگر افتتاحیه به جای شنبه، یکشنبه برگزار می شد و نمایشگاه تا جمعه ادامه پیدا می کرد، حتما تعداد بازدیدکنندگان افزایش می یافت. 

همتی معتقد است که همواره نمایشگاه کتاب اصفهان یکی از بهترین نمایشگاه‌های استانی کتاب بود که مخاطبان زیادی داشت ولی به دلیل  اطلاع رسانی ناکافی و به پایان رسیدن نمایشگاه در روز
پنج‌شنبه، تعداد بازدیدکنندگان کاهش یافته است.

دهمین نمایشگاه کتاب اصفهان، بر خلاف سال‌های گذشته که در اسفند ماه برگزار می شد، امسال در شهریور برپا شده است و همتی از تصمیم‌گیری مسئولان برای برپایی نمایشگاه در شهریور ماه ابراز رضایت می کند و می گوید: در اسفند کسی به دنبال خرید کتاب نیست و همه قصد دارند برای خرید ایام نوروز اقدام کنند. برپایی نمایشگاه در شهریور ماه کار سنجیده و بهتری است.

به گفته وی از کتاب‌های این انتشاراتی، مجموعه آثار اشعار احمد شاملو و سیمین بهبهانی و در میان رمان ها نیز آثار بزرگ علوی بیش از همه مورد استقبال مخاطبان اصفهانی قرار گرفته که البته رمان مشهور «چشم هایش» بیشترین فروش را داشته است. در میان ادبیات خارجی نیز کتاب «بهترین داستان های کوتاه» از مارکز پرفروش بوده است.

کتاب «چاه به چاه» از رضا براهنی هم اخیرا در انتشارات نگاه در 3 هزار نسخه به چاپ رسیده که در دهمین نمایشگاه کتاب اصفهان مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها