جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
پنج داستان تازه برای بهبود رفتار کودکان

آیا کودکان شما از رعد و برق می‌ترسند؟ آیا نمی‌دانند در مواقع ترس چه کاری انجام دهند؟ آیا در نظرشان همه چیز بی‌ارزش است و قدر داشته‌هایشان را نمی‌دانند؟ آیا کارهایشان را بدون توجه به عواقب آن انجام می‎دهند؟ کتاب‌های که معرفی می‌شوند در قالب داستان به این پرسش ها پاسخ می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)-  به تازگی پنج اثر مختلف با عنوان‌های «خرس‌های تو رختخواب و شب طوفانی و ترسناک»، «این که هیولا نیست»، «دایره»، «از دفترچه خاطرات یک نویسنده زرافه نشین» و «راز دفتر خاطرات سوزی و پاول» برای کودکان منتشر شده است.

آموزش غلبه بر ترس از رعد و برق به کودکان
کتاب «خرس‌های تو رختخواب و شب طوفانی و ترسناک» اثر پاول برایت یکی از آثار این مجموعه است که جین چپمن تصویرگری و شیما شریفی ترجمه آن‌را انجام داده است. ماجرای بچه خرس‌هایی با نام‌های خرس کوچولو، خرس تپلو و خرس پشمالو را برای کودکان به تصویر می‌کشد. با مطالعه این کتاب کودکان می‌آموزند که هنگام ترس باید چه‌کار کنند. همچنین یاد می‌گیرند که از طوفان و رعد و برق نترسند. 

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «بابا خرسه دستپاچه از رختخواب پرید بیرون، شمعی برداشت و روشن کرد تا جلوی پاهایش را ببیند و آرام آرام و لرزان لرزان به سمت در رفت. بعد رو به بقیه گفت: «شما چقدر ترسویید! هیولا که اصلا وجود ندارد...»

دارایی‌هایتان را حقیر و بی‌ارزش نشمارید
کتاب بعدی «این که هیولا نیست» اثر آنجلا مک‌آلیستر با تصویرگری آلیسون اگسون است که شیما شریفی آن‌را ترجمه کرده است. در این کتاب ماجرای یک خانواده هیولا برای کودکان گروه سنی «الف و ب» بیان می‌شود که منتظر تولد فرزندانشان هستند اما متوجه می‌شوند که پسر سوم آنها اصلا شبیه هیولا نیست و بسیار بانمک و جذاب است. کودکان با خواندن این داستان می‌آموزند که نباید هیچ چیز را بی‌ارزش و حقیر بشمارند.

در بخشی از این اثر می‌خوانیم: «خانم هیولا نگاهی به بچه کرکی و شیرین توی بغلش انداخت و گفت: «فکر می‌کنم باید او را نگه داریم. ممکن است قیافه‌اش با ما فرق داشته باشد اما به هر حال او هم هیولاست، درست مثل ما.» پس اسم او را گذاشتند عجیبک...»

کتاب‌های «خرس‌های تو رختخواب و شب طوفانی و ترسناک» و «این که هیولا نیست» در قالب 28 صفحه با شمارگان یک‌هزار و 650 نسخه و قیمت 70 هزار ریال برای هرجلد منتشر شده است.

آموزش اندیشیدن به عواقب کارها برای کودکان
کتاب «دایره» نوشته سیدنوید سیدعلی‌اکبر با تصویرگری سمیه ورزدار نیز ماجرای دختر کوچولویی را برای کودکان گروه سنی «ب و ج» بیان می‌کند که مادرش دورتادورش یک دایره می‌کشد و از او می‌خواهد که از آن خارج نشود. اما دختر کوچولو پایش از دایره خارج می‌شود و دایره پاره می‌شود. او از ترس مادرش به همراه زرافه‌اش از خانه خارج می‌شود تا یک دایره پیدا کند. در این کتاب کودکان می‌آموزند که بی اجازه کاری را انجام ندهند و به عواقب کارهایشان فکر کنند.

آشنایی با خاطرات یک نویسنده زرافه نشین امکان‌پذیر شد
«از دفترچه خاطرات یک نویسنده زرافه نشین» کتاب دیگری از این نویسنده است که در قالب 8 داستان کوتاه ماجرای مردی را برای کودکان گروه سنی «ب و ج» روایت می‌کند که در آپارتمانی زندگی می‌کند و آن را به زرافه‌ای تشبیه می‌کند که 32 طبقه دارد و او در طبقه سی‌ودوم درست زیر گردن زرافه زندگی می‌کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «خانه من اتاقی زیر شیروانی است، اتاقی زیر سر زرافه، درست جایی که گردنش تمام می‌شود... از اینجا که من هستم، همه شهر پیداست. آدم‌هایی باریک و کوچک اندازه چوب کبریت؛ خانه‌هایی با شیروانی‌های قهوه‌ای و نارنجی اندازه قوطی کبریت. و آن دور، پشت دودها، کوهی است که برف ندارد...»

کتاب«دایره» و «از دفترچه خاطرات یک نویسنده زرافه نشین» در قالب 24 صفحه با شمارگان یک‌هزار و 650 نسخه به قیمت 60 هزار ریال در دسترس کودکان قرار گرفته است.

خاطرات «سوزی» برملا شد
کتاب «راز دفتر خاطرات سوزی و پاول» اثر کریستینه نوستلینگر با تصویرگری اردهارد دیتل و ترجمه گیتا رسولی ماجرای دختری به نام «سوزی» برای کودکان و نوجوانان بیان می‌کند که مادربزرگش دفترچه خاطراتی را به او هدیه می‌دهد تا فکرهای محرمانه‌اش را توی آن یادداشت کند. سوزی به رغم اینکه فکر می‌کند این دفترچه برای فکرهای واقعا محرمانه مناسب نیست چون قفل ندارد، خاطراتش را در آن می‌نویسد.

در پشت جلد این کتاب نوشته شده است: «سوزی و پاول دوستان خوبی بودند. ولی بعد از آن‌که پاول با پدر و مادرش به روستا اثاث‌کشی کرد ناگهان سر و کله‌اش در کلاس‌های درس پیدا شد. البته پاول به نظر سوزی و همکلاسی‌هایش خیلی پُز می‌داد. سوزی نمی‌فهمید چرا او این‌قدر تغییر کرده است.

کتاب «راز دفتر خاطرات سوزی و پاول» در قالب 24 صفحه با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه با قیمت 60 هزار ریال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها