سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
امور اجرایی بیست و دومین هفته کتاب به اداره‌کل ارشاد استان تهران واگذار شد

مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از واگذاری امور اجرایی بیست و دومین هفته کتاب جمهوری اسلامی به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) همایون امیرزاده، ضمن اعلام این خبر گفت: با موافقت معاون فرهنگی وزیر ارشاد و پس از انجام بررسی‌های لازم به منظور کاهش تصدیگری فعالیت‌های اجرایی ستاد معاونت امور فرهنگی و به منظور تسهیل برنامه‌ریزی و سیاستگذاری کلان فرهنگی، این واگذاری انجام شد.

وی با اشاره به سابقه فعالیت‌های واسپاری‌شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد: ‌پس از خارج کردن برگزاری جشنواره شعر فجر از تقویم اجرایی برنامه‌های ستادی معاونت امور فرهنگی، برگزاری هفته کتاب که یکی از فراگیرترین برنامه‌های فرهنگی است، دومین فعالیتی است که طی سال جاری به خارج از ستاد واگذار می‌شود.

مشاور مدیریتی معاونت امور فرهنگی درباره دبیرخانه دائمی هفته کتاب، گفت:‌ دبیرخانه دائمی هفته کتاب به عنوان اتاق فکر و حوزه سیاستگذاری این رویداد مهم فرهنگی همچنان در ستاد معاونت امور فرهنگی فعال خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت توانمندسازی ظرفیت‌های ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها، عنوان کرد: این ادارات دارای ظرفیت‌های اجرایی بالایی هستند که در رویکرد جدید معاونت مورد توجه جدی قرار خواهند گرفت.

امیرزاده بیان کرد: تقویت ابعاد نظارتی، هدایتی و حمایتی معاونت امور فرهنگی و همچنین هویت‌بخشی و تقویت بسترهای اجرایی ادارات‌کل استانی از دیگر اهداف این واگذاری محسوب می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها