سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۵
برپایی نشست «تاریخ معاصر در رمان فارسی»

سومین برنامه از سلسله نشست‌های نقد چیستا با موضوع «بررسی تاریخ معاصر در رمان فارسی» به بررسی رمان «سگ سالی» نوشته بلقیس سلیمانی اختصاص دارد.

مجتبی گلستانی، منتقد ادبیات داستانی و مجری برنامه‌های نقد چیستا به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: این برنامه ساعت 17 فردا، چهارشنبه نوزدهم شهریور در کتابسرای فرهنگ چیستا برگزار می‌شود.

وی افزود: روند نشست‌های نقد چیستا به این ترتیب است که به بهانه نقد یک کتاب، موضوعی به چالش کشیده می‌شود و در این برنامه هم رمان «سگ سالی» اثر بلقیس سلیمانی با محوریت بررسی تاریخ معاصر در رمان فارسی، نقد خواهد شد. 

گلستانی درباره موضوعات بحث در این برنامه توضیح داد: تاریخ معاصر ایران، بستر اتفاقات مهم و سرنوشت‌سازی مانند انقلاب مشروطه، جریان ملی شدن صنعت نفت، کودتای 28 مرداد 1332، انقلاب اسلامی و اتفاقات پس از انقلاب است. در این نشست ظهور چنین وقایعی در ادبیات داستانی ایران، به ویژه رمان بررسی می‌شود. 

به گفته گلستانی، برنامه بعدی نشست‌های نقد چیستا، چهارشنبه هفته آینده با حضور مهشید میرمعزی با موضوع روایت و طنز سیاسی برگزار می‌شود و در آن رمان «او بازگشته است» نوشته تیمور ورمش با ترجمه مهشید میرمعزی بررسی خواهد شد. این رمان روایت طنزگونه‌ای از زندگی آدولف هیتلر است. 

کتابسرای فرهنگ چیستا در کرج، عظیمیه، 25 متری کاج، نبش پامچال جنوبی قرار دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها