دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
تفاهم‌نامه ایجاد کارگروه منابع اطلاعات علمی به امضا رسید

معاونان پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، امروز (یکشنبه 17 شهریورماه) تفاهم‌نامه ایجاد کارگروه منابع اطلاعات علمی کشور را امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) این تفاهم‌نامه با هدف تشکیل کارگروه مشترک برای همکاری، هماهنگی و همسویی در امر سیاستگذاری، تامین، اشتراک و مدیریت منابع علمی اعم از کتاب، مقاله، پایان‌نامه و اسناد، به مدت سه سال به امضا رسیده که با توافق طرفین قابل تمدید است.

دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، در آیین امضای این تفاهم‌نامه، پایگاه ذخیره پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و رساله‌های دوره دکترا را یک منبع بسیار مهم علمی دانست و تاکید کرد: پردازش و تحلیل اطلاعات این منابع، بسیار ارزشمند و ضروری است.

وی افزود: با تحلیل اطلاعات پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و رساله‌های دوره دکترا به‌عنوان یکی از عناصر تولید علم کشور، می‌توان به جهت‌گیری مسیر علمی کشور و جایگاه رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی پی برد.

دکتر رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این آیین گفت: باید یک پایگاه اطلاعات منابع علمی پویا و غنی در کشور داشته باشیم که محققان به راحتی به داده‌های آن دسترسی داشته باشند و این پایگاه بتواند امکان ارزیابی علمی و علم‌سنجی مراکز دانشگاهی و علمی کشور را با استاندارد بالا انجام دهد. 

همچنین دکتر ابراهیم واشقانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز امضای این تفاهم‌نامه را در راستای افزایش هماهنگی و هم‌افزایی در استفاده بهینه از منابع علمی اعلام و آن‌را به‌عنوان آغازی برای ایجاد پایگاه مشترک علمی و معرفی مجموع توانمندی‌های علمی کشور ارزیابی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها