دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۰
زندگي و آثار «ژان ژنه» كتاب مي شود

«مهبود مهرنوش»، نويسنده و كارگردان تئاتر گفت: كتاب « تحليل و بررسي زندگي و آثار ژان ژنه» درام نويس فرانسوي در مرحله بازخواني است و به زودي منتشر مي‌شود.\

مهبود مهرنوش در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين كه زندگي اين درام نويس تحت تاثير آثارش است، عنوان كرد: ژان ژنه زندگي بسيار عجيبي داشته ولي به طور جدي به شخصيت و آثار وي در ايران پرداخته نشده است. 

وي با اشاره به اين كه كتاب شامل دو فصل «شناخت ژنه» و «تئاتر ابزورد» است، ادامه داد: در فصل اول به زندگي، آثار، اشعار منثور، مقالات، نمايشنامه، تئاتر ژنه و عقايديش و در فصل دوم به تاريخچه تئاتر ابزورد، عناصر تئاتر ابزورد، پيشتازان تئاتر ابزورد پرداختم به اين دليل كه برخي از منتقدان و صاحب نظران از جمله «مارتين اسلين» ژنه را از پيشتازان تئاتر ابزورد دانسته‌اند.

مهرنوش گفت: كتاب «تحليل و بررسي زندگي و آثار ژان ژنه» به همراه تصاوير برخي از اجراهاي ژنه كه توسط كارگردانان نامي در سراسر جهان همچون «ژان لويي بارو»، «ژان لويي سرو» و «گارسيا» به روي صحنه رفته و عكس‌هاي دوره‌هاي سني مختلف اين درام نويس به چاپ مي‌رسد.

وي اشاره كرد: حداقل 10 سال براي اين اثر تحقيق و پژوهش كردم و بيش از 150 منبع خارجي، ايراني، مجلات، روزنامه‌ها و اسناد را مورد مطالعه قرار دادم. 

مهرنوش يادآور شد: اين اثر در مرحله بازخواني نهايي قرار دارد و به زودي توسط انتشارات كتاب زمان منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط