جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۰

چاپ نهم رمان «شادکامان دره قره‌سو» نوشته علی‌محمد افغانی، نویسنده رمان «شوهر آهوخانم» از سوی انتشارات نگاه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) علی‌محمد افغانی رمان «شادکامان دره قره‌سو» را سال 1345 نوشت و این اثر برای نخستین بار از سوی انتشارات امیرکبیر در آن سال منتشر شد. 
 
«شادکامان دره قر‌ه‌سو» رمانی عاشقانه با درونمایه اجتماعی است. زمان این داستان اواخر حکومت محمدرضا شاه پهلوی و اوایل به سلطنت رسیدن محمدرضا شاه است.

شخصیت اصلی این رمان پسری 19 ساله به نام بهرام است که در روستایی کوچک زندگی می‌کند. پدر او به دستور بدیع‌الملک‌خان (از شخصیت‌های رمان) مشغول ساختن سدی روی رودخانه قره‌سو در کرمانشاه است. بهرام که دلباخته سروناز، دختر بدیع‌الملک است، به دیدار پدرش می‌رود. این دو بارها همدیگر را ملاقات می‌کنند و شایعاتی هم درباره ارتباطشان سر زبان‌ها می‌افتد. در نهایت سروناز پنهانی به عقد بهرام درمی‌آید اما این تازه آغاز اتفاقات داستان است.
 
علی‌محمد افغانی متولد ۱۱ دی ۱۳۰۳ در کرمانشاه، نویسنده معاصر کشورمان است. وی خالق رمان معروف «شوهر آهو خانم» است که برخی نظریه‌پردازان آن‌را از نخستین رمان‌های مدرن فارسی می‌دانند. وی که هم‌اکنون در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کند، قرار است زندگینامه‌اش را به زبان انگلیسی منتشر کند. 

رمان «شادکامان درۀ قره‌سو» در چاپ نهم با 800 صفحه، شمارگان دو هزار نسخه و بهای 40 هزار تومان از سوی انتشارات نگاه منتشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط