سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷
رکوردشکنی صالح‌علا با کمک برج میلاد!

چاپ چهارم مجموعه داستان «اجازه می‌دهید گاهی خواب شما را ببینم» نوشته محمد صالح‌علا از سوی انتشارات پوینده منتشر می‌شود. این نویسنده در سلسله داستان‌خوانی‌های شب‌های داستان برج میلاد، داستان «جلال‌آباد» از این مجموعه را برای حاضران خواند.

علی دهقان‌شاد، مدیر انتشارات پوینده به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: همه نسخه‌های چاپ سوم مجموعه داستان «اجازه می‌دهید گاهی خواب شما را ببینم» اثر محمد صالح‌علا به تازگی در بازار کتاب به فروش رسیده‌اند و استقبال از این مجموعه داستان طی روزهای اخیر بسیار گسترده بود که برای ما رکورد محسوب می‌شود. 

دهقان شاد در پاسخ به این پرسش که آیا روخوانی داستان «جلال آباد» این مجموعه از سوی صالح‌علا در چهارمین دوره شب‌های داستان برج میلاد، تاثیری در این استقبال داشته است؟ توضیح داد: بله، بدون شک این موضوع هم در فروش گسترده این مجموعه داستان بی تاثیر نبوده، اما به نظر من نثر روان و فضاسازی بی‌بدیل صالح‌علا عامل اصلی چاپ‌های متعدد این کتاب، کمتر از یک سال پس از چاپ آن است. 

به گفته مدیر انتشارات پوینده، چاپ چهارم «اجازه می‌دهید گاهی خواب شما را ببینم» بدون تغییر نسبت به چاپ‌های گذشته این مجموعه، با شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای چهار هزار تومان، به زودی منتشر می‌شود. 

مجموعه داستان «اجازه می‌دهید گاهی خواب شما را ببینم» نخستین بار، دی‌ماه سال گذشته(1392) از سوی انتشارات پوینده چاپ شد. این کتاب دربرگیرنده هفت داستان با عنوان‌های «روزی که من عاشق شدم»، «تابستان جان است»، « جلال آباد»، « از ذائقه جغور بغوری تا شرمی گلبهی»، «پشت پلک تر پاییز»، «به حجله رفتن زن بیوه» و «بن‌بست آیینه» است. 

صالح‌علا در سومین شب از چهارمین دوره شب‌های داستان برج میلاد، داستان «جلال‌آباد» را برای حاضران خواند. این داستان درباره جوان دانشجویی در رشته دامپزشکی است که علاقه فراوانی به گاوها و گوساله‌ها دارد و در یک روز برفی برای رسیدگی به وضع گاوهای طویله‌ای، به خارج از شهر می‌رود.

در بخشی این داستان می‌خوانیم:«نقشه‌ام می‌گیرد و گرگ با پای زخمی به سرعت به سمت کتاب جیبی می‌دود. من هم کیسه‌ام را برمی‌دارم و به طرف طویله‌ می‌دوم، همین که می‌رسم، دستپاچه کلون در طویله را برمی‌دارم که داخل شوم، غافلگیر می‌شوم. همین که در باز می‌شود، گرگ را زوزه‌کشان پشت سرم می‌بینم؛ در چشم به هم زدنی غوغا می‌شود. گاوهای ترسیده فریادکشان به سمت در حمله می‌برند تا فرار کنند، من فریاد می‌زنم:«گاوها، گوساله‌ها! نترسید، نترسید این گرگ خودش زخمی است، به شما صدمه‌ای نمی‌‎رساند.» اما صدایم به جایی نمی‌رسد. گاوها و گوساله‌ها رم کرده‌اند و سراسیمه می‌گریزند. من هم تعادلم به هم می‌خورد، زیر دست و پای گاوها و گوساله‌ها. آنها هراسان از روی من می‌گذرند و عاقبت من می‌میرم. کمی بعد همه جا ساکت می‌شود و روی مرا آرام می‌پوشاند.» 

محمد صالح‌علا، دانش‌آموخته مدرسه هنرهای دراماتیک رویال آکادمی لندن، بازیگر، مجری برنامه‌های سیما، فیلمساز، ترانه‌سرا و داستان‌نویس است. وی غیر از مجموعه داستان «اجازه می‌فرمایید گاهی خواب شما را ببینم»، مجموعه داستان دیگری هم در دست تالیف دارد که قرار است از سوی نشر پوینده منتشر شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها