پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
اسماعیل ابونوری: توتونچی بهترین مولف در زمینه بانکداری است

هشتادو ششمین سالروز تاسیس بانک ملی در ایران در حالی گرامی داشته می‌‌شود که رشته اقتصاد با زیر شاخه های مختلف آن از جمله بانکداری، در دانشگاه‌های کشور در حال تدریس است. دکتر اسماعیل ابونوری، استاد تمام دانشگاه و عضو انجمن اقتصاد دانان ایران، ایرج توتونچی را بهترین مولف در زمینه بانکداری می‌داند.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- اسماعیل ابونوری، استاد تمام دانشگاه مازندارن و عضو انجمن اقتصاددانان آمريكا (AEA) درباره منابع و کتاب‌های حوزه بانکداری اسلامی کتاب دکتر ایرج توتونچیان را به عنوان بهترین کتاب این حوزه معرفی کرد.

وی که عضو حلقه علمی كرسی اقتصاد ايران است، برخی کتاب‌های حوزه اقتصاد را خالی از هرگونه رتبه علمی دانست و این آثار را داری متن‌هایی «داستان‎وار» توصیف کرد.

ابونوری، عملکرد بانک‌ها را در تالیف کتاب‌های بانکداری اسلامی موثر دانست و تصریح کرد: در این سال‌ها هیچ یک از بانک‌های کشور به انتقال تجربه‌هایشان به صورت مکتوب اقدام نکرده‌اند و این‌کار باید جزو وظایف آن‌ها قلمداد شود.

پروفسور احمد صمیمی، اقتصاد‌دانی است که اعتقاد دارد جمهوری اسلامی درابتدای انقلاب برای معرفی ایران به عنوان الگویی در زمینه بانکداری اسلامی تلاش فراوان کرده است.

متن کامل گفت‌و‌گوی ایبنا با دکتر اسماعیل ابونوری و دکتر احمد جعفری صمیمی درباره بانکداری و حوزه بانکداری اسلامی را از اینجا بخوانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها