دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۷
آنچه از مطالعه کتاب به انسان منتقل می‌شود همواره با او همراه است

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی گفت: آنچه از مطالعه کتاب به انسان منتقل می‌شود همواره با او همراه است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) علی شجاعی صائین، در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی اظهار کرد: وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و برخی  اعضای خاندان ایشان در ایران از نعمت‌های ویژه‌ای است که خدا در اختیار ایرانیان قرار داده است.

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در گوشه و کنار این کشور (مشهد ،شیراز ، قم و ...) پرچمی از خاندان رضوی و موسوی برافراشته شده و ایرانیان در طول تاریخ به مدد و استمداد از این بزرگواران توانسته‌اند در مسیر هدایت و سعادت گام بردارند.

وی افزود: بدون شک وجود خاندان رضوی و موسوی در ایران نقش به‌سزایی در ترویج فرهنگ شیعی در میان مردم داشته است.

وی در ادامه با اشاره به برخی ویژگی‌های امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) ویژگی‌ها و خصایص ارزنده و بسیاری داشتند اما ایرانیان با علم و رحمت ایشان بیشتر مانوس هستند.

شجاعی صائین بیان کرد: ایرانیان نیز در طول تاریخ با ملل و کشورهای دیگر با انس و الفت رفتار می‌کردند و در دانش و علم نیز سرآمد روزگار خود بودند به طوری پیامبر اسلام (ص) فرمودند اگر دانش در ثریا هم باشد مردانی از پارس به آن دست می‌یابند.

وی تاکید کرد: مردم باید قدردان خانواده رضوی باشند و آموزه و بیانات ایشان را سرلوحه فعالیت‌های خود در زندگی فردی و اجتماعی قرار دهند.

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی در استان البرز اظهار کرد: تمامی شرکت‌کنندگان در این جشنواره در لحظه لحظه‌های زندگی خود از آثار و نتایج شرکت در این رویداد فرهنگی استفاده می‌کنند.

شجاعی صائین گفت: آنچه از خواندن کتاب به انسان منتقل می‌شود همواره و در شرایط مختلف زندگی با او همراه است و کمتر به فراموشی سپرده می‌شود.

وی اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره مشمول توفیق الهی شده‌اند و امید است همواره مورد عنایت خاص امام رضا(ع) قرار بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها