یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
نشست آشنایی با اصول فهرست‌نویسی نسخه‌های خطی

نشست آشنایی با اصول فهرست‌نویسی نسخه‌های خطی با سخنرانی دکتر سیدمحمد طباطبایی «منصور» دوشنبه 10 شهریور در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، در این نشست، اصول اساسی و بنیادین برای فهرست‌نویسی نسخه‌های خطی در کتابخانه‌ها و گنجینه‌های این نسخه‌ها مورد بررسی و بحث قرار می‌گیرد. 

نشست آشنایی با اصول فهرست‌نویسی نسخه‌های خطی، سومین نشست از این مجموعه جلسه‌های تخصصی شناخت فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی است که به مناسبت دهه کرامت و ششمین جشنواره فرهنگی هنری ماه هشتم در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود. 

موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی است که در سال 1316 خورشیدی از سوی حاج حسین آقا ملک بر آستان قدس رضوی وقف شده است. این موقوفه 77 ساله اکنون در محوطه تاریخی باغ ملی تهران واقع شده است. 

این نشست دوشنبه 10 شهریورماه از ساعت 16 تا 18 در میدان امام خمینی(ره)، خیابان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد برگزار می‌شود. علاقه‌مندان حوزه هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی به ویژه دوستداران نسخه‌های خطی می‌توانند در نشست یادشده حضور یابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها