یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
میزگرد تخصصی کتابسازی آثار تاریخی با تاکید بر دوران پهلوی

گروه تاریخ و سیاست خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نخستین میزگرد تخصصی اش را با عنوان «کتابسازی آثار تاریخی با تاکید بر دوران پهلوی» دوشنبه (10 شهریورماه) در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نخستین میزگزد تخصصی‌ «کتابسازی آثار تاریخی کنونی (با تاکید بر دوران پهلوی)»، دوشنبه (10 شهرویورماه) با حضور سندپژوهان و پژوهشگران تاریخ از سوی گروه تاریخ و سیاست خبرگزاری ایبنا در محل سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود. 

در این میزگرد مسعود کوهستانی‌نژاد، تاریخ‌نگار معاصر ایرانی،‌ غلامرضا عزیزی، معاون اسناد کتابخانه ملی و محمود طاهراحمدی، سندپژوه و پژوهشگر آزاد تاریخ معاصر حضور دارند و در این باره به گفت‌وگو خواهند پرداخت. 

این میزگرد به دنبال سوژه اخیر ایبنا با عنوان «کتابسازی امروز یا کتابسوزی دیروز؟» برگزار می‌شود و در گفت‌وگو با کارشناسان با در نظر گرفتن چهار دوره تاریخی «باستان»، «‌میانه»(اسلامی)، «معاصر»(پهلوی) و «انقلاب اسلامی» نقد و بررسی می‌شود.

منظور از واژه کتابسازی مورد نظر این است که چرا از یک‌ سو، عمده کتاب‌های تاریخی، تکرار مکررات کتاب‌های پیشینیان است بدون آن‌که هیچ تحقیق و پژوهش تازه‌ای در آن‌ها صورت گرفته باشد و از سوی دیگر چرا در برخی کتاب‌های تاریخی ما اطلاعاتی به مخاطب داده می‌شود که موثق، علمی و درست نیستند.

میزگرد تخصصی «کتابسازی آثار تاریخی(با تاکید بر دوران پهلوی)» دوشنبه (10 شهریور‌ماه) ساعت 17، در محل سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب واقع در خیابان انقلاب، ‌فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک 2، سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها