چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
افتتاح نمایشگاه کتاب پکن با حضور ایران

بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن امروز (5 شهریور) با حضور موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران که به نمایندگی از نشر کشورمان در این نمایشگاه شرکت کرده است، افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن در چهار سالن مجزا برگزار می‌شود؛ ناشران کشورهای ایران، امارت، روسیه، تایلند، ترکیه، سنگاپور، عربستان، کانادا، ایتالیا، آرژانتین، آمریکا، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ و ژاپن در سالن شرقی 2 نمایشگاه استقرار یافته‌اند. 

یک سالن نیز در این نمایشگاه به بخش دیجیتال اختصاص یافته و ناشران چین نیز در سالن مجزا مستقر شده‌اند. همچنین یک سالن نیز به کشور ترکیه که مهمان ویژه نمایشگاه است اختصاص یافته است. 

ترکیه با شعار «ترکیه با همه رنگهایش» در این دوره از نمایشگاه حضور پیدا کرده است. این کشور با اعزام هیات ۹۰ نفره خود شامل ناشران، نویسندگان و هنرمندان و نمایش سه هزار عنوان کتاب و سی‌دی به معرفی صنعت نشر و فرهنگ این کشور می‌پردازد.

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با هدف معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب و سی‌دی در زمینه‌های شعر و ادبیات، آموزش زبان فارسی، نقاشی، هنر، کودک و نوجوان، دین، گردشگری و پوسترهای ایران‌شناسی در این دوره از نمایشگاه حضور دارد.

در کنار موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین با معرفی فعالیت‌های خود در این کشور و همچنین دانشگاه جامعه‌المصطفی با نمایش آثار منتشره خود در غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران حضور دارند.

نمایشگاه کتاب پکن تا 9 شهریور به مدت پنج روز برپاست. سه روز ابتدایی این نمایشگاه به صورت تخصصی بوده و دو روز پایانی نیز برای عموم مردم اختصاص یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها