سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
خبرهای خوش برای کتابداران در یادداشت دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در هشتمین شماره از سلسله یادداشت‌های خود ضمن بیان خاطره‌ای از مرحوم پدرش که او را با کتاب و کتابخوانی آشنا کرد، خبرهای خوشی برای کتابداران دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جدیدترین یادداشت خود در سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که در هفت بند تنظیم شده، آورده است:

کتابداران و همکاران عزیز
با سلام
1- وظیفه­ خود می‌­دانم از پیام‌های تسلیت و همدردی که از راه‌های مختلف به مناسبت درگذشت پدرم ارسال کردید تشکر و قدردانی کنم. برای درگذشتگان شما آمرزش الهی و برای شما و خانواده­‌های گرامی­‌تان سلامت و سعادت را از درگاه خداوند متعال خواستارم.
     
شاید ذکر این نکته برای شما کتابداران عزیز جالب باشد که مرحوم پدرم نقش اساسی و اصلی در علاقه­‌مند شدن حقیر به مطالعه داشت. آن مرحوم برای من و خواهر و برادرم همواره کتاب‌های مناسب تهیّه می­‌کرد و گاه مستقیم و گاه از طریق اولیای مدرسه یا مسجد محل به من هدیه می­‌داد. در آن روزگار بیشتر کتاب‌های ما را صحّافی می­‌کرد و حتی مهر کتابخانه­ شخصی برای من ساخته بود و عملاً مرا به مطالعه و حفظ و نگهداری کتاب‌ها تشویق می­‌کرد. هنوز بسیاری از آن کتاب‌ها را در کتابخانه­ خود دارم. روحش شاد.
 
2- یکی از خواسته­‌های به حقّ برخی از عزیزان رسیدگی به مساله­ عدم لحاظ کردن سوابق قبلی در بیمه و بازنشستگی است که معاونت اداری مالی نهاد طی بخشنامه 1393/5/28 از همه­ همکاران در سراسر کشور خواسته است تا مدارک و اسناد خود در این رابطه را به نهاد اعلام کنند تا پیگیری قانونی برای درج و ثبت سوابق صورت گیرد.
 
3-در یادداشت قبلی به موضوع لحاظ کردن امتیازاتی برای جذب نیروهای انجمنی در آزمون آتی نهاد اشاره شد. لازم به ذکر است که کتابداران عزیز کتابخانه­‌های روستایی نیز از این امتیاز بهره­‌مند خواهند شد.
 
4-برخی کتابداران عزیز کتابخانه­‌های روستایی اطّلاع دادند که حقوق ماه‌های اخیر را دریافت نکرده­‌اند. با بررسی انجام شده مشخص شد اشکال در عدم ارسال قراردادها از سوی برخی استان‌ها بوده است که معاونت اداری در حال پیگیری برای رفع این مشکل است.
 
5-طلب تعدادی از همکاران نهاد از بابت سرمایه­‌گذاری در صندوق پس انداز نهاد پرداخت شد. با برنامه­‌ریزی­‌های به عمل آمده طلب سایرین متعاقباً تا آخر شهریور پرداخت خواهد شد.
 
6-ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته­ دولت، برای پرداخت پاداش به همکاران به مناسبت هفته­ دولت بررسی­‌های لازم در حال انجام است و مقرر شد بار مالی مورد نظر محاسبه شود تا در صورت تأمین بار مالی مبلغی به عنوان پاداش به حساب همکاران نهاد واریز شود.
 
7- روند فعالیّت صندوق­‌های وام استان‌ها در دست بررسی است تا نسبت به رفع نقایص برای خدمت­‌رسانی سریع‌تر و بهتر به کتابداران و همکاران اقدام شود.
 
و من اللّه التوفیق
علیرضا مختارپور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها