سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
«سایه تاك» راحله صبوری در راه است

راحله صبوری، مصاحبه‌گر و نویسنده كتاب «مهمان صخره‌ها»، از انتشار كتاب دیگری در زمینه دفاع مقدس با عنوان «سایه تاك» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، راحله صبوری، مصاحبه‌گر و نویسنده كتاب «مهمان صخره‌ها»، از انتشار كتاب دیگری در زمینه دفاع مقدس خبر داد.

صبوری، نویسنده كتاب «مهمان صخره‌ها» از بازنویسی نهایی كتاب «سایه تاك» خبر داد و گفت: این كتاب، زندگینامه رحیم افشاری، نیروی تیپ ۵۵ هوابرد شیراز است كه از كودكی تا پایان جنگ و زمان بازنشستگی ایشان را شامل می‌شود.

صبوری با بیان این‌كه روند نگارش این كتاب هم بر اساس گفت‌وگو و تاریخ شفاهی شكل گرفته، تاكید كرد: زندگی رزمندگان دفاع مقدس سرشار از فراز و فرودهای عاطفی بوده است و در عین حال كه در جبهه‌های نبرد بوده‌اند، مسائل زندگی خانوادگی خودشان را هم داشته‌اند كه گاهی این روابط عاطفی برایشان كشمكش‌هایی ایجاد می‌كرده است. 

وی درباره ویژگی این كتاب گفت: «سایه تاك» بیشتر حول و حوش عقب‌نشینی تیپ ۵۵ هوابرد ارتش در عملیات مرصاد است و این‌كه چطور رزمنده‌های ما به طرز معجزه آسایی از دست عراقی‌ها فرار می‌كنند تا به اسارت درنیایند. در عین حال، این كتاب شامل خاطراتی از زندگی عاطفی این راوی هم می‌شود كه برای مخاطب جذابیت‌های خاصی دارد.

صبوری با تاكید بر این‌كه كتاب‌های منتشرشده سوره مهر حوزه هنری می‌توانند جایگاه خودشان را در جامعه پیدا كنند، گفت: به چاپ‌های متعدد رسیدن كتاب‌های دفاع مقدس منتشر شده توسط سوره مهر نشان می‌دهد كه این كتاب‌ها از كیفیت خوبی برخوردار بوده‌اند و آن طور كه باید و شاید به جامعه معرفی شده‌اند.

این نویسنده در پایان با اشاره به این‌كه نگارش هر كتاب مجموعه خاطره بیش از دو سال طول می‌كشد، اشاره كرد: از انتشار كتاب‌هایم توسط انتشارات سوره مهر استقبال می‌كنم اما با توجه به سختی‌هایی كه نگارش این خاطرات به صورت دقیق و در عین حال جذاب دارد، به نظرم می‌رسد اگر كسانی كه این خاطرات را می‌نویسند، نویسنده شناخته شوند و نه این‌كه صرفاً خاطره نگار، انگیزه بیشتری برای نویسندگان ایجاد می‌شود و كتاب‌های بیشتر و بهتری را در زمینه گردآوری خاطرات رزمندگان دفاع مقدس شاهد خواهیم بود. 

«مهمان صخره‌ها»، كه خاطرات سرهنگ خلبان محمد غلامحسینی در عملیات والفجر ۲ است، پس از انتشار توسط نشر سوره مهر حوزه هنری با استقبال زیادی از سوی خوانندگان مواجه شد.

این كتاب كه به چاپ سوم رسیده و همراه با سی دی توزیع شده است، كتابی است كه زندگی كامل یك خلبان ایرانی را پیش روی ما می‌گشاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها