شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
آمادگی همكاری كتابخانه ملی فرانسه با كتابخانه ملی ايران/كتابخانه ملی؛ آماده ميزباني از بازديدكنندگان در هفته دولت

ديدار رئيس كتابخانه ملی فرانسه با رئیس کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس ایفلا و اعلام برنامه‌های هفته دولت از مهمترین اخبار امروز سازمان اسناد و كتابخانه ملی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در حاشيه اجلاس ايفلا 2014، كه در شهر پاريس برگزار شد، «برونو راسين» رئیس کتابخانه ملی فرانسه و «صالحی اميری» رئیس کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با برشمردن مشتركات فرهنگی و تاريخی، بر گسترش همكاری‌های دوجانبه تأكيد كردند. 

دكتر صالحی اميری در اين ملاقات با توجه به سياست‌های جديد بين‌المللی ايران در گسترش روابط با كشورها گفت: در دولت جديد عزم جدی برای گسترش همكاری‌ها وجود دارد و همكاری‌های علمی و فرهنگی در اين دولت از جايگاه والايی برخوردار است.

وی درباره همكاری‌های دو كتابخانه بيان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی، تجربه ديجيتال كردن منابع و همكاری در حيطه كتاب‌های خطی و نادر می تواند از جمله همكاری‌های فی مابين  باشد.

«برونو راسين» رئيس كتابخانه ملی فرانسه نيز با استقبال از ايجاد فضای دوستی ميان كشورها بيان کرد: ما می‌توانيم در برگزاری نمايشگاه‌های مختلف همكاری‌های خوبی داشته باشيم. برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی نيز از جمله مطالب مورد توجه رئيس كتابخانه ملی فرانسه در اين ديدار بود.

ملاقات با رؤسای كتابخانه‌های ملی ساير كشورها از جمله آلمان، از برنامه‌های ديگر صالحی اميری در اجلاس هشتادم ايفلا بود.

كتابخانه ملی آماده ميزبانی از بازديدكنندگان در هفته دولت
سازمان اسناد و كتابخانه ملی با برگزاری نشست‌های تخصصی و نمايشگاه‌های مختلف، آماده ميزبانی بازديدكنندگان از اين سازمان در ايام هفته دولت است.

برگزاری جلسه پرسش و پاسخ اعضاء با رئيس سازمان، برگزاری نمايشگاه اسناد و مدارک شهيد رجايی و نشست‌های تخصصی در انديشگاه فرهنگی كتابخانه ملی، از جمله اين برنامه‌ها در هفته دولت سال 1393 است. 

كتابخانه ملی هر روز پذيرای بيش از 3 هزار نفر از اعضاء و بازديدكننده از داخل و خارج از كشور است.

علاقه‌مندان برای كسب اطلاعات بيشتر از نحوه بازديد از بخش‌های مختلف سازمان اسناد و كتابخانه ملی می‌توانند از طريق سايت رسمی سازمان، با بخش بازديدهای روابط عمومی اين سازمان تماس بگيرند.

تالارهای متنوع تخصصی و عمومی، تالار نابينايان، كودكان و نوجوانان، منابع غيركتابی و نسخ خطی و نادر و اسناد از جمله بخش‌های مهم و ديدنی سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ايران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها