چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
وبسایت کتابخانه تخصصی شهید سوداگر راه‌اندازی شد

وبسایت کتابخانه تخصصی موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت «شهید سوداگر» به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) وبسایت کتابخانه تخصصی موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت «شهید سوداگر» به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به کشور به نشانی lib.iranhdm.ir راه‌اندازی شد.

در بخش معرفی این کتابخانه در این وبسایت آمده است: «کتابخانه «شهید سوداگر،» بر اساس استاندارد کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران سازماندهی شده و در اردیبهشت سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرده است.

این مجموعه‌ کم‌نظیر شامل حدود 13 هزار عنوان کتاب، شامل کتاب‌های فارسی، لاتین و عربی و آثار غیر‌کتابی شامل پایان‌نامه‌ها، اطلس‌های جنگ ایران و عراق، الواح فشرده، نشریات ادواری و آرشیو مجلات و روزنامه‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند منابع کتابخانه بر اساس رده‌بندی کنگره (LC) فهرست‌نویسی و سیستم قفسه‌بندی آن به صورت بسته اجرا شده است که اطلاعات کتابشناختی و فهرست برگه و چکیده منابع آن از طریق نرم‌افزار کتابداری سیمرغ قابل بازیابی است.»

کتابخانه تخصصی موزه علاوه بر حوزه دفاع مقدس، محورهای موضوعی انقلاب، مقاومت و پایداری، جنگ، اسلام، تاریخ ایران و سیاست را نیز دربر می‌گیرد که این موضوعات در وبسایت قابل دسترسی است و عناوین جدید نیز در سایت قرار خواهد گرفت.

در بخش «لیست کتاب‌ها»‌ی این وبسایت، نام آثار موجود در کتابخانه بر اساس کتاب‌های فارسی، کتاب‌های لاتین، کتاب‌های کودک، پایان‌نامه‌ها و لیست آخرین کتاب‌های اضافه‌شده به کتابخانه در خرداد 1393 قابل دانلود است.

علاقه‌مندان به آثار دفاع مقدس می‌توانند برای عضویت در این کتابخانه، با مراجعه به سایت به صورت آنلاین نام‌نویسی کنند. ساعت کار کتابخانه در روزهای شنبه تا سه‌شنبه از ساعت 8 تا 15 و 30 دقیقه و در روز چهارشنبه 8 تا 14 و 30 دقیقه خواهد بود. همچنین کتابخانه پنجشنبه‌ها از ساعت 8 تا 12 برای مراجعان قابل استفاده خواهد بود.

همچنین، لینک خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) هم در این وبسایت فعال و در بخش «اخبار» وبسایت کتابخانه تخصصی دفاع مقدس نیز آخرین خبر‌های کتاب‌های حوزه دفاع مقدس آورده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها