چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
چاپ نخستین جلد از مجموعه «رمان‌های سه گانه‌ پادشاهی کهن»

واحد کودک و نوجوان مؤسسه انتشارات قدیانی، کتاب «سابریل» اثر گارت نیکس را با ترجمه پیمان اسماعیلیان برای نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های اسطوره‌ای منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) رمان «سابریل» نخستین جلد از مجموعه «رمان‌های سه گانه‌ پادشاهی کهن» است که با قصه‌ای از اسرار هولناک، نوجوانان را با آرمان‌های انسانی به کمک مفاهیم غریب و شگفت‌انگیز افسانه‌ها آشنا می کند.

اساطیر و افسانه‌ها، پدیده‌های شگفت‌انگیزی هستند که توان بیان دورترین مفاهیم روانشناسی را دارند و می توانند آن را به بهترین شکل بیان کنند. این کتاب ماجرای دختری به نام «سابریل» را بیان می‌کند که در لحظه‌های اولیه عمر خود، درست در بدو تولد، وارد رودخانه مرگ شده و تا نزدیک اولین دروازه نیز رفته و بازگشته، اما این ربطی به توانایی او برای عبور خود خواسته از سد بین مرگ و زندگی ندارد زیرا سابریل دختر اَب هورسن، محافظ مرگ است  اما اَب هورسن گم شده است.

در تمام افسانه‌ها و قصه‌های کهن، موجوداتی وجود دارند که چیزی میان انسان و فرشتگان قرار دارند و دارای قدرت‌های ماورایی هستند. این موجودات قدرت‌های خارق‌العاده خود را اکثراً در دوران کودکی به دست آورده اند؛ یعنی در زمانی که این قدرت برای خود آنها نیز ناشناخته بوده.

در این گونه قصه‌ها با تولد فرزندی که توانایی‌های ناشناخته‌ای دارد، موجود دیگری از بین می‌رود که معمولاً این فرد مادر اوست. اودر این شرایط بزرگ می شود و با توانایی‌هایش رشد کرده و از آنها برای نبرد با تیرگی و پلیدی و رشدِ روشنی و پاکی استفاده می‌کند . پیمان اسماعیلیان، مترجم این کتاب توانسته با ترجمه روان و خوب خود ارتباط مناسبی میان دنیای شگفت قصه و مخاطبان دوره معاصر آن برقرار کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: سابریل به ندرت به زندگی حقیقی در پادشاهی کهن می‌اندیشید و دیگر قصه‌های قدیمی و خاطراتی گنگ از هنگامی که همراه کوچیان در آنجا می‌زیست، به ذهنش هجوم می‌آورد. اَب هورسن افسونگری توانمند بود ...

گارت نیکس، نویسنده مشهور کودک و نوجوان، در سال 1963 در ملبورن استرالیا متولد شد. وی در نوزده سالگی به همراه کیفی پر از کتاب و یک ماشین تحریر دور تا دور انگلستان به مسافرت پرداخت. از جمله آثار او می‌توان به «کودک سایه»، «موجودی درون صندوقچه»، «در طول دیوار» و مجموعه‌های «برج هفتم» و «کلیدی به سوی پادشاه» اشاره کرد.

بخش کودک و نوجوان مؤسسه انتشارات قدیانی، کتاب «سابریل» را در قالب 536 صفحه و شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه منتشر کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را به بهای 180 هزار ریال خریداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها