دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۰
چند کتاب جدید از انتشارات اطلاعات/از انقلاب فرانسه تا آتش پارسی

انتشارات اطلاعات پنج عنوان کتاب تاریخی با نام‌های «گستره تمدن اسلامی در قرون میانی»، «تاریخ معاصر فرانسه»، «تاریخ مختصر اندیشه»، «تاریخچه مبارزات اسلامی دانشجویان ایرانی در خارج از کشور» و «آتش پارسی» منتشر می‌کند.

محمود عباسی، مدیر اجرایی انتشارات اطلاعات با اشاره به کتاب‌های در دست چاپ این انتشارات به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: کتاب‌های «گستره تمدن اسلامی در قرون میانی» از (دکتر محمدمونس عوض) با ترجمه دکتر عبدالله ناصری و سمیه سادات طباطبایی، «تاریخ معاصر فرانسه» 3 جلدی به قلم (آلفرد کوبان) با ترجمه عباس قلی غفاری فرد، «تاریخ مختصر اندیشه، راهنمای فلسفی زندگی» اثر (لوک فری) با ترجمه محمدحسین وقار عنوان کتاب‌های تاریخی این انتشارات را تشکیل می‌دهند.
 
وی ادامه داد: سایر کتاب‌های در دست چاپ انتشارات اطلاعات عبارتند از «تاریخچه مبارزات اسلامی دانشجویان ایرانی در خارج از کشور»، ج3 تالیف مجتبی باقرنژاد، «آتش پارسی» دوجلدی نوشته حمیدیزدان پناه، «سندروم کمپارتمان یا انسان در حصار باورها» نوشته (استیون فلدمن) با ترجمه دکتر یحیی دولتی و دکتر فیض الله توحیدی.
 
عباسی درباره کتاب‌های بازچاپی انتشارات اطلاعات بیان کرد: کتاب «ریشه‌های تاریخی و اجتماعی و اقتصادی پیدایش فاشیسم» تالیف ناصر پویا، «شناسایی شکار جاسوس» اثر (پیتر رایت)، ترجمه محسن اشرفی، «تاریخ جهانی نفت» از (دانیل یرگیت) ترجمه غلامحسین صالحیار، «دیپلماسی» نوشته (آلفرد کیسینجر)، برگردان فاطمه سلطانی یکتا و رضا امینی کتاب‌های بازچاپی این انتشارات را در برمی‌گیرند. 

وی درباره محتوای کتاب «تاریخ معاصر فرانسه» افزود: درباره انقلاب فرانسه و تاثیر آن در سال‌های بعد و در کشورهای مختلف جهان فراوان گفته و نوشته‌اند. روی هم رفته بسیاری از این گوینده‌ها و نویسنده‌ها به بزرگی و شکوه این انقلاب، پیروزی، آزادی بر دیکتاتوری و علیه توده‌های فرودست بر فرمانروایان تمایل داشته‌اند. در این کتاب با تکیه بر تاثیر انقلاب فرانسه به مرور برگ‌هایی از تاریخ معاصر فرانسه پرداخته شده است. 

مدیر اجرایی انتشارات اطلاعات با اشاره به قسمتی از متن کتاب «گستره تمدن اسلامی» در قرون میانی بیان کرد: راز شکوفایی و تعالی فرهنگ در تمدن اسلامی این بود که فرهنگی جامع‌الاطراف و مختلف‌الابعاد بر مردم عرضه شد و آنان نهایت همت خود را در گسترش آن معطوف داشتند چه آن که فرهنگ یک بعدی و یک سویه هیچ گونه تضمینی برای بقای خود ندارد تا چه رسد به این که بتوان از آن به عنوان پشتوانه‌ای برای تحول و تکامل علم و مدنیت بهره‌برداری کرد.
 
عباسی درباره کتاب «تاریخچه مبارزات اسلامی دانشجویان ایرانی در خارج از کشور» عنوان کرد: این کتاب بخشی از فعالیت‌ها، اقدامات جهت‌گیری‌ها و... اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا طی سال‌های 1344 تا 1360 را بیان می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها