یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
امضای تفاهمنامه همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سازمان ميراث فرهنگي

تفاهمنامه همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و جامعه تورگردانان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با حضور مشاور رئيس و مسئول امور بين‌الملل سازمان اسناد و كتابخانه ملي امضا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي، محمد سلطانی‌فر، مشاور رئیس و مسئول امور بين‌الملل سازمان اسناد و كتابخانه ملي در مراسم امضاي اين تفاهمنامه گفت: حوزه گردشگری فرهنگی یکی از حوزه‌های پرمخاطب است که جمهوری اسلامی ایران به دلیل دارا بودن مراکز و ظرفیت‌های عظیم فرهنگی می‌تواند به یک مقصد مهم برای گردشگران خارجی و علاقه‌مندان به مباحث فرهنگی تبدیل شود. 

وی افزود: امکانات و فضای مناسب کتابخانه ملی می‌تواند نقطه شروع بازدید گردشگران خارجی باشد تا قبل از حضور در سایر مراکز فرهنگی استان‌ها، در این مکان با فرهنگ کشورمان آشنا شوند. در کتابخانه ملی فضا و زمینه‌های فرهنگی در سطحی است که می‌تواند رضایت کامل گردشگران را جلب کند. 

مرتضی رحمانی‌موحد، معاون گردشگری سازمان ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگری نيز طي امضاي تفاهمنامه همکاری کتابخانه ملی و جامعه تورگردانان اظهار کرد: با امضای این سند، فرصت خوبی در صنعت گردشگری برای ارائه خدمات فرهنگی به گردشگران ورودی به ایران فراهم می‌شود. 

وی افزود: همکاری جامعه تورگردانان به عنوان یکی از فعال‌ترین تشکل‌های گردشگری و کتابخانه ملی به عنوان مرکزی فرهنگی نشان از عزمی جدی درخصوص معرفی فرهنگ و تمدن غنی کشورمان به گردشگران خارجی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های متقابل به شمار می‌آید. 

رحماني با بیان این‌که از این پس کتابخانه ملی ايران به عنوان یک مقصد جدید در صنعت گردشگری کشور شناخته خواهد شد، ادامه داد: امضای تفاهمنامه منعقد شده امکان بازدید گردشگران خارجی از کتابخانه ملی به عنوان یکی از ظرفیت‌های گردشگری استان تهران و نیز مرکزی غنی از اطلاعات فرهنگی کشور را فراهم خواهد آورد. 

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي با اشاره به الگوسازی این نوع تفاهمنامه‌ها گفت: تفاهمنامه مورد نظر شروع میمون و خوبی است برای سایر مراکز تا با در نظر گرفتن این نمونه و الگوی مناسب، بتوانند ظرفیت های فرهنگی خود را به معرض دید گردشگران خارجی قرار دهند. 

در ادامه اين مراسم ابراهیم پورفرج، رئیس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران با اشاره به امضای این تفاهمنامه با سازمان اسناد و کتابخانه ملی بیان کرد: در بازدیدهای به عمل آمده از کتابخانه ملی مطمئن شدیم که با قرار دادن بازدید گردشگران خارجی در آن می‌توانیم سهم عمده‌ای در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی کشورمان ایفا کنیم. 

وی ادامه داد: در برنامه‌های آتی جامعه تورگردانان ایران بازدید راهنمایان از کتابخانه ملی در دستور کار جامعه قرار گرفته است. 

این تفاهمنامه در پنج ماده اصلی به امضا رسیده است كه از مهم‌ترین مفاد این طرح مي‌توان به معرفی کتابخانه ملي و امکانات آن به گردشگران خارجی، گنجاندن بازدید از کتابخانه ملی در برنامه تورهای جهانگردان خارجی و بازدید دسته جمعی یا انفرادی گردشگران خارجی از کتابخانه از سوی جامعه تورگردانان ایران اشاره كرد. 

سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از سازمان‌هاي معظم فرهنگي و داراي جذابيت‌هاي محتوايي و بصري، همه ساله پذيراي هزاران نفر از مهمانان داخلي و خارجي از كشورهاي مختلف جهان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها