یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
اپلیکیشن جدید «فیدیبو» کتابخوان‌ها را به یکدیگر نزدیک می‌کند

مدیر پروژه «فیدیبو» با اعلام خبر راه‌اندازی اپلیکیشن جدید «فیدیبو» گفت: این امکان جدید «فیدیبو» کتابخوان‌ها را به هم نزدیک می‌کند. ‌

مجید قاسمی، مدیر پروژه «فیدیبو» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره راه‌اندازی اپلیکیشن جدید «فیدیبو» اظهار کرد: امروزه‌ شبکه‌های اجتماعی برای مخاطبان از جذابیت‌های بالایی برخوردار‌ند که منجر شده مخاطبان این شبکه‌ها زمان زیادی را صرف حضور در این فضا کنند.

وی افزود: جمع تکنیکال «فیدیبو»‌ با استفاده از ظرفیت‌ و جذابیت‌های شبکه‌های اجتماعی یعنی امکان تبادل اطلاعات و برقراری ارتباط با افراد مختلف، به طراحی و ارایه اپلیکیشن جدید «فیدیبو» اقدام کرده‌اند.

قاسمی تصریح کرد:‌ مخاطبان از کانال شبکه‌های اجتماعی می‌توانند درباره محتوای آثار و حتی مباحث ویرایشی کتاب‌هایی که مطالعه کرده‌ا‌ند، بحث و گفت‌و‌گو کنند. مجموع این تبادل اطلاعات در حوزه کتاب در فضای اجتماعی به «reading Social» معروف است. چنین امکانی نخستین‌بار در خاورمیانه فراهم شده است.

مدیر پروژه «فیدیبو» درباره ظرفیت‌های فضای مجازی در ارتقاء سطح کیفی کتاب ادامه داد: به اشتراک‌گذاری دانسته‌هایمان درباره کتاب ‌در فضای مجازی موجب ایجاد ارزش‌ افزوده کتاب خواهد شد. به‌عبارت دیگر، علاوه ‌بر فهم بهتر کتاب موجب می‌شود تا ترجمه و نکات ویرایشی نیز به نوعی مورد ارزیابی گروهی مخاطبان قرار گیرد. 

وی افزود: تبادل اطلاعات در حوزه کتاب موجب می‌شود تا به‌عنوان مثال در پنج سال آینده، یک اثر، صاحب انبوهی از یادداشت‌ها و نظرات مخاطبان مختلف شده که قابل دسترس نیز هست. 

قاسمی با اشاره به تاثیر تبادل اطلاعات کتابخوان‌ها در فضای مجازی اظهار کرد:‌ ورود مباحث حوزه کتاب در فضای مجازی ضمن ایجاد بستری برای تولید علم، موجب تقویت فرهنگ گفت‌و‌گو خواهد شد. فضای مجازی کمک می‌کند تا به تحقق رویای حضور در یک گروه مطالعاتی امید‌وارتر شویم. «فیدیبو» این امکان را فراهم می‌کند تا افراد به جمعی از کتاب‌خوان‌ها بپیوندند، هرچند که همدیگر را نشناسند. 

مدیر پروژه «فیدیبو» گفت: بسیاری از مخاطبان بحث و گفت‌و‌گو درباره کتاب در فضای مجازی را به دوران پیش از چاپ تشبیه کرده‌اند که مردم در دسته‌های کوچک و رو در رو درباره محتوای یک کتاب به بحث می‌نشستند.

قاسمی در پایان اشاره کرد:‌ تا به امروز بیش از 100 ناشر به عضویت «فیدیبو» درآمده‌اند، اما تاکنون تنها از 100 ناشر در «فیدیبو» کتاب بارگزاری شده است. علاقه‌مندان برای دریافت اپلیکیشن جدید «فیدیبو» می‌توانند به پایگاه www.fidibo.com مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها