دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
بازچاپ کتاب‌های براهنی بعد از 30 سال

دو رمان «آواز کشتگان» و «چاه به چاه» نوشته رضا براهنی بعد از 30 سال به ویترین کتابفروشی‌ها راه یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) رمان‌های «آواز کشتگان» و «چاه به چاه» که برای نخستین بار سال 1362 از سوی نشر نو منتشر شدند، از سوی انتشارات نگاه به چاپ دوم رسید.   

شخصیت اصلی رمان «آواز کشتگان»، محمود شریفی، استاد دانشگاه است که علیه رژیم پهلوی مبارزه می‌کند و به همین دلیل روانه زندان ساواک می‌شود و پس از آزادی، اجازه تدریس در دانشگاه را به او نمی‌دهند. شریفی به شغل کارمندی رو می‌آورد اما ساواک بازهم او را زیر نظر می‌گیرد.

در رمان «چاه به چاه» هم شخصیت اصلی داستان تپانچه‌ای قدیمی را که از دوران میرزاکوچک خان جنگلی به یادگار مانده، به یک نفر می‌فروشد و او با این اسلحه مرتکب قتل عمد می‌شود. به این ترتیب شخصیت اصلی داستان روانه زندان می‌شود و با زندانیان سیاسی آشنا می‌شود. 

رمان «آواز کشتگان» در 520 صفحه، شمارگان سه هزار نسخه و بهای 22 هزار و 500 تومان و رمان «چاه به چاه» هم در 110 صفحه، شمارگان سه هزار نسخه و بهای 6 هزار تومان از سوی نشر نگاه منتشر شده است. 
 
رضا براهنی متولد 1314 در تبریز نویسنده، شاعر و منتقد ادبی است. آثار او به زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی، سوئدی و فرانسوی ترجمه شده‌ است.  «بعد از عروسی چه گذشت»، «آواز کشتگان»، «رازهای سرزمین من»، «روزگار دوزخی آقای ایاز» و «آزاده خانم و نویسنده اش» برخی آثار این نویسنده ایرانی به شمار می‌آیند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها