شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۰
سفر به تاریخ جنوب ایران با «روزگار تفنگ»

رمان «روزگار تفنگ» نوشته حبیب خدادادزاده منتشر شد. این رمان درباره فصلی از تاریخ جنوب ایران است و مخاطب با دنبال کردن رویدادهای آن به یک قرن گذشته دزفول سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «روزگار تفنگ» داستان یکی از سمبل‌های مبارزاتی جنوب ایران علیه بیگانگان است. زمان آن دوران پهلوی و روایتگر داستان‌ جوانی سرکش به نام نعمت است که در دزفول زندگی می‌کند و علیه استعمار و چپاول انگلستان، قیام می‌کند. حتی هنگامی که شرط ازدواجش را کنار گذاشتن تفنگ تعیین می‌کنند، شخصیت اصلی داستان از آن سرباز می‌زند. 

شخصیت اصلی رمان برساخته از شخصیتی حقیقی به نام «نعمت علایی»‌ است که از مبارزان دزفول به شمار می‌آید. این رمان به گوشه‌ای از تاریخ جنوب ایران هم پهلو می‌زند و در واقع با رویدادهای این رمان می‌توان به یک قرن گذشته‌ دزفول سفر کرد. 

حبیب خدادادزاده، متولد 1347 است. وی با نوشتن این اثر  برگزیده چهارمین دوره جایزه «رمان اول ماندگار» شد.

رمان‌های «نسکافه با عطر کاهگل» (م. آرام) ، «آیدا می‌دود» (سمیه فرهمندیان)، «غزل شیرین عشق» (لیلا عباسعلیزاده) از جمله رمان‌های برگزیده در جایزه رمان اول ماندگار، پیش از این در نشر آموت منتشر شده‌اند و به زودی رمان‌های «رقص کلاغ روی شانه‌های مترسک» (سمیرا ابوترابی) و «چهارزن» (محمداسماعیل حاجی‌علیان) از این مجموعه به چاپ می‌رسند.

رمان «روزگار تفنگ» در 272  صفحه، شمارگان یک هزار نسخه و بهای 15 هزار تومان از سوی نشر آموت منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها