پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
سری جدید «آنچه دختران باهوش باید بدانند» از راه رسید

«دختران و خانواده» و «دختران و جدایی والدین» عناوین دو مجموعه دیگر از سری کتاب‌های «آنچه دختران باهوش باید بدانند» به قلم ایمی لینچ و نانسی هولیوک و ترجمه روژین شاملو و مریم اسکویی توسط انتشارات گام وارد بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) این دو مجموعه از سری کتاب های آموزش مهارت های زندگی به نوجوانان است که برای گروه سنی 11 و 12 سال نوشته شده است.

هدف نویسنده از نوشتن کتاب دختران و خانواده، چگونگی برخورد با خانواده و اطرافیان است و این‌که چگونه می توانند با رفتارهای صحیح خود با آنها به تفاهم برسند و چگونه می‌توانند زندگی شادی را در کنار کسانی که دوستشان دارند، داشته باشند.

هدف نویسنده از تالیف کتاب دختران و جدایی والدین نیز این است که به دختران نوجوان یادآوری کند که اگر پدر و مادرت از هم جدا شده اند و احساس خوبی نداری، این کتاب به تو کمک می کند تا بتوانی با این تغییر بزرگ در زندگی خود کنار بیایی و اطمینان داشته باش که همیشه چنین احساسی نخواهی داشت. طلاق آنها به هیچ عنوان تعیین نمی کند که تو چه کسی هستی و یا چه کارهایی می توانی انجام بدهی. جدایی آنها آینده تو را تعیین نمی کند.

همه تغییر می کنند، قبل از شروع دعوا جلوی آن را بگیرید، قدرت کلمات، کلمات خنثی، درباره اش حرف بزنید، پایین آوردن دما، قول و قرار بگذاید، جعبه کمک های اولیه شما و عذر خواهی کنید،فصل های تشکیل دهنده این کتاب هستند.
در جلد دوم این مجموعه با عنوان دختران و خانواده درباره اهمیت نقش دختران در خانه و جامعه بحث شده است.

جدایی، خیال پردازی، یک دوخت دو خانه، مسابقه طناب کشی، کارهای سخت، ازدواج مجدد و ناپدری نامادری و فرزندان آنها فصول این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب دختران و خانواده آمده است: «دوباره و دوباره سعی کنید. هروقت که جوش می آورید و نمی تواید بر خود مسلط باشید، والدین شما نمی توانند نقطه نظرات شما را درست بفهمند. اگر عصبانی یا کلافه هستید، فعلا حرف نزنید و جایی بروید که بتوانید خود را آرام کنید. فکرتان را جمع و جور کنید و وقتی آماده شدید، دوباره با پدر یا مادرتان حرف بزنید.
شجاع باشید. ممکن است مدت ها قبل از اینکه آمادگی بیان سوال و یا اعترافی را پیدا کنید، آن را با خود این طرف و آن طرف برده باشید.ولی پدر و مادرتان تقریبا همیشه می توانند به شما کمک کنند تا مشکلتان را حل کنید و یا به پاسخ سوال خود برسید.همیسشه بعد از گفتن حرف های خود، احساس بهتری خواهید داشت.با پدر و مادرتان حرف بزنید. از این کار خوشحال خواهید شد...»

در کتاب دختران و جدایی والدین نیز آمده است : «ترس‌هایت را به مادرت بگو، زندگی با این آدم جدید چطوری است؟ مجبوریم اسباب کشی کنیم؟ اگر تو و پدر خوانده ام دوباره دعوا کنید و من مجبور بشوم یک طلاق دیگر را تحمل کنم چه؟ حرفت را بزن. ببین مادرت چه می گوید. می توانید با هم از چیزهایی که در زندگی عوض نمی شوند، یک فهرست تهیه کنید. هم چنین باید به مادرت بگویی که بعد از این دلت می خواهد زمان خاصی در هفته رابا او تنها باشی. این به تو کمک می کند تا با مادرت احساس نزدیکی کنی و بتوانی راجع به طلاق، پدر خوانده جدیدت، اخبار مدرسه و هر چیز دیگری که درذهن داری با او حرف بزنی...»

هر دو جلد این مجموعه با شمارگان دو هزار نسخه به چاپ رسیده است. دختران و خانواده با قیمت 6 هزار تومان و دختران و جدایی والدین نیز با قیمت10 هزار تومان از سوی انتشارات گام منتشر شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایکس ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    کتاب بسیار موثر ومفیدی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها