دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
زندگینامه ابوذر غفاری به قلم نصرالله قادری منتشر شد

کتاب «تنهاترین عاشق، عاشق‌ترین تنها» زندگینامه داستانی ابوذر غفاری است که به قلم نصرالله قادری از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)‌ نصرالله قادری در گفت‌وگویی که درباره این کتاب با ایبنا داشت گفته بود: این کتاب شرحی بر زندگی ابوذر غفاری از یاران پیامبر اکرم (ص) است که از زمان تولد تا درگذشت او را در برمی‌گیرد. برای نگارش این اثر حدود دو سال به تحقیقات تاریخی پرداخته‌ام. مثلاً برای پیدا کردن نام اصلی همسر ابوذر که همه او را با نام «ام‌ذر» می‌شناسند، حدود 6 ماه، روی همه منابعی که به این موضوع مربوط می‌شدند مطالعه کردم تا نام اصلی این شخصیت را بیابم. 

زندگینامه داستانی «عاشق‌ترین تنها، تنها‌ترین عاشق» دومین کتاب از مجموعه چهارگانه‌ای است که نصرالله قادری با محوریت زندگی یاران حضرت محمد (ص) در دست نگارش دارد. نخستین کتاب این مجموعه با نام «ناله‌های عشق» به زندگی سلمان فارسی اختصاص دارد که سال 1389 از سوی انتشارات کتاب نیستان چاپ شد. 

قرار است جلدهای سوم و چهارم این مجموعه که به ترتیب زندگینامه داستانی بلال حبشی، نخستین موذن تاریخ اسلام و  ابو سعید مقداد بن عمرو کندی بهرائی از یاران پیامبر اکرم (ص) اختصاص دارد نیز از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شوند. 

نصرالله قادری متولد 1339، نویسنده، کارگردان، نمایشنامه‌نویس و منتقد سینما و تئاتر است.

زندگینامه داستانی «عاشق‌ترین تنها،‌ تنهاترین عاشق» از سوی انتشارات کتاب نیستان در 510 صفحه، با شمارگان دوهزار و 200 نسخه و بهای 28 هزار تومان منتشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها