چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۰
«فرزند کارآفرین» روانه کتابفروشی‌ها شد

انتشارات ندای کارآفرین کتاب «فرزند کارآفرین» اثر ندا تارفی را روانه بازار کتاب کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) تارفی در کتاب «فرزند کارآفرین» در قالب بخش‌هایی مانند کارآفرینی، خانواده، خلاقیت، آموزش، بازی و دانش‌آموزان خلاق با ارائه راهکارهای مختلف به خانواده‌ها می‌آموزد که چگونه فرزندان کارآفرینی را تربیت کنند.

کشورهای پیشرفته به این نتیجه رسیده‌اند که برای این‌که نسل بزرگسال کارآفرینی پرورش دهند، باید آموزش کارآفرینی را از دوران کودکی و نوجوانی آغاز کنند. به این ترتیب کودکی که با پول و کسب و کار درست و شرافتمندانه آشنا می‌شود در آینده نیز انسانی خلاق و پولساز خواهد بود که هر جامعه‌ای به وجود چنین انسان‌هایی نیاز مبرم دارد.

نویسنده معتقد است چالش‌های موجود در اقتصاد خانواده و تلاش‌هایی که سرپرستان آنها برای رشد اقتصادی‌شان انجام می‌دهند بستری است برای ایجاد و جهت‌گیری ذهن فرزندان. متد و نوع نگرش به زندگی در خانواده‌هایی که سرپرست آنها یک کارآفرین است کاملا متفاوت با خانواده‌هایی است که سرپرستشان کارمند است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «تاکید افراطی بر جنسیت کودک و تمایز قائل شدن زیاد میان دختر و پسر، یکی از موانع مهم رشد خلاقیت فرزندان در برخی از خانواده‌هاست. در برخی از فرهنگ‌ها بسیاری از دختران و پسرانی که از تفکر خلاق برخوردارند، به سبب ملزم شدن به رعایت پاره‌ای مقررات و هنجارهای از پیش تعیین شده و همچنین به دلیل قرار گرفتن در نقش‌های قالبی که فرهنگ و محیط بر آنها تحمیل کرده، علایق و تمایلات خلاقانه خود را سرکوب می‌کنند و در نتیجه به تدریج دچار تعارض شده، خلاقیت آنها از بین می‌رود...»

در بخش پایانی کتاب نیز اسامی برخی  دانش‌آموزان کارآفرین با ذکر فعالیت کارآفرینانه‌ای که انجام داده‌اند، آورده شده است.

انتشارات ندای کارآفرین چاپ دوم کتاب «فرزند کارآفرین» را در قالب 80 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 35 هزار ریال منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها