سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۳
عرضه دو فيلم اقتباسي از مرادي كرماني و احمدزاده در بازار فيلم "كن"

شصت و يكمين جشنواره فيلم كن در فرانسه در حال برگزاري است. دو فيلم «اتوبوس شب» و «مهمان مامان» ساخته شده بر اساس داستانی کوتاه از «حبیب احمدزاده» و رماني از «هوشنگ مرادی کرمانی»، در غرفه CMI بازار فيلم اين جشنواره عرضه شده‌اند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، شصت و يكمين جشنواره بين‌المللي فيلم كن از 25 ارديبهشت الي 5 خرداد در فرانسه در حال برگزاري است.

بازار فيلم يكي از بخش‌هاي جنبي جشنواره فيلم كن است كه هر ساله در حاشيه برگزاري اين رويداد بزرگ فرهنگي برگزار مي‌شود. كمپاني‌هاي بزرگ فيلمسازي و پخش‌كننده فيلم دنيا با حضور در اين بخش، مي‌كوشند تا آثار خود را به ساير كشورها ارسال كنند.

مركز سيمافيلم در اين دوره از بازار فيلم جشنواره كن، آثاري چون «اتوبوس شب» ساخته «كيومرث پوراحمد» و «مهمان مامان» ساخته «داريوش مهرجويي» را در غرفه CMI دارد.

فيلم «اتوبوس شب» روايت‌گر گوشه‌اي از زندگي «عيسي» و «فاروق» است كه پس از سال‌ها همديگر را مي‌بينند و خاطرات دوران جنگ را مرور مي‌كنند.

در آخرين ساخته پوراحمد كه بر اساس داستانی کوتاه از «حبیب احمدزاده» ساخته شده است، بازيگراني چون «محمدرضا فروتن»، «خسرو شكيبايي»، «الناز شاكردوست» و «مهرداد صديقيان» به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

فيلم «مهمان مامان» نيز یک اثر کمدی خانوادگی است که «داریوش مهرجویی» آن را کارگردانی کرده است. این فیلم بر اساس کتابي به همين نام به قلم «هوشنگ مرادی کرمانی» و توسط سیما فیلم تولید شده است. 

در هجدهمین فیلم بلند مهرجویی بازيگراني چون «گلاب آدینه»، «حسن پورشیرازی»، «امین حیایی»، «پارسا پیروزفر» و «ژاله علو» بازي كرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط