دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۰
حضور سگ‌سانان و کفتارها در بازار کتاب ایران

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب «سگ‌سانان و کفتارها» را با گردآوری علی گلشن، نویسنده و پژوهشگر علوم دامی روانه بازار کتاب کرد.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «سگ‌سانان و کفتارها» پس از «گربه‌سانان» دومین جلد از مجموعه 6 جلدی «پستانداران ایران» است که به صورت جامع  برای گروه سنی «د» و «ه» (دوره‌های اول و دوم متوسطه) منتشر شده است.

تصاویر کتاب «سگ‌سانان و کفتارها» که توسط 23 عکاس حرفه‌ای در این زمینه گرفته شده به معرفی انواع گونه‌ها و نژادهای مختلف خانواده سگ‌ها و کفتارها پرداخته است.

مخاطب در این کتاب ابتدا با ویژگی‌های کلی پستانداران، راسته‌های پستانداران امروزی و تنوع آن‌ها در ایران و نکاتی درباره خانواده سگ‌سانان در دو گروه وحشی و اهلی آشنا می‌شود.

شناخت شکل ظاهری، نام فارسی و علمی، عادت‌ها و رفتار، جانورشناسی، نقش این حیوان‌ در تاریخ، فرهنگ و هنر ایران، پراکندگی گونه‌های مختلف آن در ایران و جهان و زیستگاه‌های این جانور به همراه تصویرهایی از زیرگونه‌های امروزی سگ‌سانان در جهان از ویژگی‌های این کتاب است.

بخش نخست کتاب«سگ‌سانان و کفتارها» با معرفی گرگ خاکستری آغاز  و پس از آن مخاطب با دیگر اعضای این خانواده از جمله شغال و انواع روباه‌هایی که در ایران زندگی می‌کنند، آشنا می‌شود. بخش دوم نیز به معرفی سگ‌سانان اهلی ایران پرداخته و بخش پایانی کتاب هم به معرفی انواع کفتارها به ویژه کفتار راه‌راه اختصاص یافته است.

اگر چه کفتارها متعلق به خانواده سگ‌سانان نیستند و در خانواده مجزایی طبقه‌بندی می‌شوند اما به دلیل برخی شباهت‌های ظاهری با سگ‌سانان در این کتاب گنجانده شده اند.

کتاب «سگ‌سانان و کفتارها» در قالب 278 صفحه و شمارگان پنج ‌هزار نسخه به قیمت 360 هزار ريال توسط انتشارات کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها