جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
كتابخانه مركز مطالعات فلسطين حدود 8 هزار كتاب دارد

در كتابخانه مركز مطالعات فلسطين حدود 8 هزار كتاب وجود دارد كه 2862 عنوان به زبان فارسی اختصاص دارد و این منابع در اختيار پژوهشگران و علاقه‌مندان اين حوزه قرار گرفته است.

خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)- مرکز مطالعات فلسطین مصوب قانون حمایت از انقلاب اسلامی و فلسطین در مجلس شورای اسلامی در سال 1369 تشکیل شد. این کمیته طبق قانون 8 ماده‌ای وظایفی را بر عهده‌ دارد كه وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت امور خارجه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت مامور اجرای آن ها هستند. اين مركز از سال 69 فعالیت‌های متعددی داشته اما در سال 1377 مشخصا اقدام به تاسیس «مرکز مطالعات فلسطین» کرد. 

این مرکز علمی و پژوهشی، حمایت از عرصه تحقیق و پژوهش در ایران درباره فلسطین را وظیفه خود می‌داند و از این‌گونه پژوهش‌ها، حمایت و پشتيباني لازم را به عمل می‌‌آورد. مرکز مطالعات فلسطین در كنار كارهاي مطالعاتی و پژوهشی خود، از اشخاص حقیقی و حقوقی اين حوزه نيز حمایت‌ مي‌كند. 

هم‌اكنون، علیرضا سلطان شاهی، دبير كميته حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين است و مسوولیت مركز مطالعات فلسطين را بر عهده دارد. 

در کتابخانه تخصصی اين مركز، اغلب کتاب‌هاي موجود به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی هستند که بخش زیادی از آن‌ها از نمایشگاه‌های داخلی تهیه و بخش کوچکی نيز از خارج از کشور تهیه شده است. اغلب این کتاب‌ها حول موضوع فلسطین، صهیونیسم، اسرائیل، یهود، لبنان، قدس و فراماسونری هستند و در مجموع حدود 8 هزار عنوان کتاب را شامل می‌شود.

نمودار منابع كتابخانه مركز مطالعات فلسطين را در زير مشاهده ‌كنيد.

 


2862 عنوان کتاب درباره فلسطین به زبان فارسی در کتابخانه مرکز مطالعات فلسطین وجود دارد که در ادامه می‌توانید جدول کامل را ببینید.

برای دیدن جدول کامل اینجـــا را کلیک کنید (فایل اکسل)

گفت‌وگوی کامل با علیرضا سلطان‌شاهی، دبیر حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین و مسئول کتابخانه مرکز مطالعات فلسطین را اینجـــا را بخوانید.

برای دیدن گزارش تصویری کتابخانه تخصصی مرکز مطالعات فلسطین اینجـــا را کلیک کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط