چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
مدیرعامل خانه کتاب از تاسیس «خانه ویرایش» خبر داد

خانه ویرایش ایران با هدف تقویت جایگاه جامعه ویراستاران ایران، به همت موسسه خانه کتاب تاسیس شد.

نجفعلی میرزایی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اعلام این مطلب، اظهار کرد: موسسه خانه کتاب ایران با هدف تقویت جایگاه جامعه ویراستاران ایران، خانه ویرایش ایران را راه‌اندازی کرده است.

وی ادامه داد: «بالا بردن کیفیت کتاب ایران از طریق تقویت بُعد ویرایش و تصحیح محتوا»، «اعتباربخشی جامعه ویراستاران ایران» و «حمایت و شناسایی فعالان عرصه ویرایش و برنامه‌ریزی برای حمایت‌های متنوع از آن‌ها» از دیگر اهداف راه‌اندازی خانه ویرایش ایران به شمار می‌آیند.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب توضیح داد: خانه ویرایش ایران می‌کوشد در راستای برگزاری کارگاه‌ها و آموزش‌های حرفه‌ای برای ارتقای سطح علمی و مهارتی ویراستاران و کنترل آشفتگی‌های نگارشی و آسیب‌های زبانی در جریان صنعت نشر ایران گام بردارد.

در این راستا نجفعلی میرزایی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب طی حکمی «محسن باغبان» را به سِمَت مدیر خانه ویرایش ایران منصوب کرد.

محسن باغبان را بیشتر بشناسید:
_فارغ التحصیل دوره کارشناسی زبان و ادبیات فارسی
_کسب رتبه نخست رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی تهران
_دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
_مدیر موسسه نگارش و ویرایش
_نویسنده کتاب «مصائب آقای ویراستار»
_از دانش‌پژوهان دوره یازدهم نشر و ویرایش مرکز نشر دانشگاهی

از محسن باغبان تاکنون هشت عنوان کتاب و تعدادی مقاله پژوهشی و نوشته مطبوعاتی در حوزه‌های تصحیح متون، طب سنتی، ویرایش، ترجمه، ادبیات فارسی، نقد، داستان و ... منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط