دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
«وداع برای تازه‌کارها» در راه است

رمان تازه‌ای از آن تایلر نویسنده شناخته شده امریکایی به نام «وداع برای تازه‌کارها» با ترجمه کیهان بهمنی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «وداع برای تازه‌کارها» هجدهمین رمان آن تایلر، نویسنده امریکایی توسط کیهان بهمنی ترجمه شد. این اثر و به زودی توسط انتشارات افراز منتشر می‌شود.

بهمنی در تشریح ویژگی‌های آثار آن تایلر، گفت:‌ تفاوت آثار تایلر با متون دیگر نویسندگان در این است که در کارهای وی هرچه به‌سمت جلو پیش می‌رویم کار جدی‌تر می‌شود و هر چه سن نویسنده در طول سال‌ها بیشتر می‌شود سن قهرمانان داستان‌هایش هم افزایش می‌یابد. آن تایلر درباره آدم‌هایی داستان می‌نویسد که حدوداً هم‌سن‌و‌‌سال وی هستند بنابراین با پیر شدنش نقش‌ها هم پیر می‌شوند.

وی توضیح داد: ‌در آثار قبلی وی یعنی «مرگ مورگان» قهرمان اثر فردی چهل‌وچندساله بود. همچنین در داستان «وقتی بزرگ بودیم» روایتگر بخشی از زندگی ربه‌کا داویچ مادربزرگ پنجاه‌وسه‌ساله‌ای است که ناگهان درمی‌یابد آدم دیگری شده است، و دو اثر اخیرش در 60 سالگی زندگی قهرمان داستان رخ می‌دهد.

مترجم «وداع برای تازه‌کارها» اظهار کرد: آثار تایلر بیشتر از آنکه روایی باشد روان‌شناختی است یعنی بیشتر از آنکه حوادث برایش مهم باشد روان‌شناسی شخصیت‌های داستان برایش اهمیت دارد بنابراین جزو نویسندگانی است که بسیار خوب به روابط میان انسان‌ها می‌پردازد، به‌عبارتی‌دیگر محوریت تمام داستان‌هایش خانواده و اعضای خانواده است و تعاملاتی که بین آن‌ها وجود دارد.

بهمنی گفت: با توجه به موضوع رساله دوره دکترایم می‌توانم بگویم که من تخصصم درباره این نویسنده است و احساس می‌کنم برای درک آثارش باید تمامی متونش را در نظر بگیریم و بینامتنیت آن‌ها را پیدا کنیم و بعد درباره کارهایش صحبت کنیم چراکه وی از یکی از چهار نویسنده زن برتر معاصر است که آثارش در معتبرترین فروشگاه‌های جهان به‌فروش می‌رسد.

این مترجم عنوان کرد: کارهای او اغلب رئالیستی با رنگ محلی است و اغلب محیطی را که در آنجا زندگی می‌کند در نظر می‌گیرد. او مسافرت کردن را دوست ندارد و این موضوع در تمامی داستان‌هایش به‌چشم می‌خورد.

کیهان بهمنی که پیش از این سه اثر دیگر آن تایلر را نیز ترجمه کرده است، به ترجمه‌ یکی از آثار اولیه آن تایلر، «درخت قوطی‌حلبی» اشاره و اظهار امیدواری کرد که این کتاب هم در سال جاری به‌همت انتشارات افراز منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها