جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰
معرفی کتاب‌های در دست چاپ کتابسرا/ از پرچم تا سکه‌های ایران

انتشارات کتابسرا سه عنوان کتاب را در حوزه تاریخ با نام‌های جلد دوم «پرسه در دارالخلافه»، «پرچم» و «سکه‌های ایران» در دست چاپ دارد.

فرانک ستاک، مدیر سایت انتشارات کتابسرا درباره کتاب‌های در دست چاپ این انتشارات به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: سه جلدی «پرسه در دارالخلافه»، «پرچم»، «سکه‌های ایران» در حال گذراندن مراحل تولید هستند و به‌زودی برای ارایه به بازار کتاب منتشر خواهند شد. 

وی با اشاره به کتاب «پرسه در دارالخلافه» نوشته داریوش شهبازی (تهران‌شناس) افزود: این کتاب دارای چهار جلد است که جلد نخست آن در اردیبهشت 93 چاپ شده و سه جلد باقی‌مانده نیز به تحقیقات نویسنده درباره تهران قدیم و فرهنگ آن اختصاص دارد و به اماکن، محله‌ها، آداب و رسوم، غذاها و کافه‌‌بارها، ارتباطات و برخی دیگر از مسایل تهران از زمان قاجار تا به امروز می‌پردازد. 

شهبازی دیرسالی است که عمر و سرمایه خود را در تهران‌پژوهی صرف می‌کند. کار مشترک او تدوین دانشنامه تاریخی-جغرافیایی تهران است. در پرتو سال‌ها کار در باب مقالات، این اثر از نگاشته‌هایی فراتر از حد مقاله دایره‌المعارف در باب بناها، محلات، افراد و اصطلاحات تهران دارد که برخی در نشریات به طبع رسیده‌اند. این مجموعه که در چهار جلد عرضه می‌شود، مقالاتی خواندنی درباره جای جای تهران و رجال آن عرضه می‌کند. 

مدیر سایت انتشارات کتابسرا درباره کتاب «پرچم» با تدوین فری سلیمانی عنوان کرد: این کتاب به بررسی نقش‌های‌ ابتدایی‌ پرچم‌های ایران از ابتدا تا به امروز که بر ظروف چینی نقاشی شده پرداخته است و به احتمال زیاد کتاب با نام «پرچم» چاپ خواهد شد. 

وی با اشاره به کتاب «سکه‌های ایران» بیان کرد: کتاب «سکه‌های ایران» که از سوی بهمن علاء‌الدینی نوشته و گردآوری شده است به سکه‌های ایران توجه دارد و این سکه‌ها را با توجه به دوره و سال ضربش شرح می‌دهد. نویسنده از سکه‌هایی در این کتاب استفاده کرده که در مجموعه کلکسیون سکه‌های شخصی‌اش موجود است. بهمن علاء‌الدینی از مجموعه‌داران سکه‌های قدیمی است و این کتاب در مرحله‌های نخست تولید قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها