جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
کتاب شهید «غلامعلی رجبی (جندقی)» به بازار می‌آید

انتشارات روایت فتح به زودی کتاب شهید «غلامعلی رجبی (جندقی)» از مجموعه کتاب‌های «یادگاران» را منتشر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی مؤسسه انتشاراتی روایت، کتاب شهید «غلامعلی رجبی (جندقی)» از مجموعه کتاب‌های «یادگاران» به زودی از سوی انتشارات روایت فتح به چاپ خواهد رسید. 

این کتاب به بیان 100 خاطره کوتاه از زندگی شهید جندقی پرداخته است نویسنده کتاب «سیداحمد معصومی‌نژاد» به ابعاد مختلف شخصیت این شهید و فعالیت‌هایش پرداخته است. 

 نویسنده و محقق اثر با تلاش‌های فراوان در زمینه جست‌وجوی دوستان و نزدیکان شهید طی دو سال، اطلاعات جامع و کاملی از شهید جندقی را جمع‌آوری کرده که کتاب «یادگاران شهید غلامعلی جندقی» حاصل آن است. 

شهید غلامعلی جندقی در سال 1333 در  خیابان آذربایجان تهران به دنیا آمده است و نویسنده کتاب که خود از اهالی محل سکونت این شهید بوده است، از نزدیک تأثیراتی را که این شهید بر جوانان داشته، درک کرده است.

غلامعلی بنابر راهنمایی‌ها و تربیت پدرش مداحی اهل بیت (ع) را از همان سنین نوجوانی آغاز کرد و به دلیل آشنایی با معارف قرآنی و اسلامی استعداد در حفظ شعر و سوز صدای وی توانست در این عرصه سریع رشد کند.

جندقی با انتخاب شغل معلمی راه پدر بزرگوارش را ادامه داد و در مدت عمر کوتاه خود توانست تأثیرات بسزایی بر اطرافیان خود به‌ویژه جوانان بگذارد. تربیت نسل جوان در محیط مسجد و مدرسه، شهید غلامعلی جندقی را از حضور در جبهه‌های حق علیه باطل باز نداشت و سرانجام در 5 مرداد سال 1367در سی و چهار سالگی در عملیات «مرصاد» توسط گروهک منافقین به شهادت رسید. 

خاطره‌ای از کتاب را می‌خوانیم: ««آن وقت‌ها قانون بود وقت امتحان‌ها بايد موهايمان را با نمره 4 مي زدیم. من نزده بودم. نزديك مدرسه که رسيدم. از دور آقاي جندقي را ديدم، جلوي در مدرسه ايستاده بود. باورم نمي‌شد مدير مدرسه خودش موهايش را با نمره 4 زده بود. همانجا برگشتم تا موهایم را بزنم.» 

کتاب شهید «غلامعلی رجبی (جندقی)» از مجموعه «یادگاران»، تالیف سیداحمد معصومی‌نژاد به زودی از سوی نشر روایت فتح منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها