پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
انتشار داستان‌های یکوری از مدرسه کجکی

واحد کودک انتشارات زعفران دو عنوان از مجموعه کتاب‌های «مدرسه کجکی» اثر لوییس سکر با ترجمه فرمهر منجزی را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دو عنوان از مجموعه کتاب‌های «مدرسه کجکی» با نام «داستان‌های یکوری از مدرسه کجکی» و «سقوط» برای کودکان گروه سنی «ب» و «ج» با ویراستاری فرزانه کریمی از سوی انتشارات زعفران منتشر شد.

در پشت جلد این کتاب ها می خوانیم: «داستان‌های یکوری از مدرسه کجکی» شامل سی داستان درباره بچه‌ها و معلم‌های مدرسه کجکی است. مدرسه کجکی قرار بود در یک طبقه ساخته شود که اشتباها در چند طبقه ساخته شده بود و به جای اینکه یک طبقه باشد با سی کلاس در یک ردیف، مدرسه‌ای شد با سی طبقه که در هرطبقه یک کلاس وجود داشت. بچه‌های مدرسه از اینکه یک مدرسه کجکی داشتند خوشحال بودند چون حیاط مدرسه شان فوق العاده بزرگ شده بود.»

در این مدرسه خانم «گورف» معلم بچه‌ها است که زبان دراز و گوش‌های نوک‌تیزی دارد و بدجنس‌ترین معلم مدرسه کجکی است. در بخشی از داستان یکوری از مدرسه کجکی می‌خوانیم: «خانم جیوِلز زد روی پیشانی‌اش و گفت: اوه! اشتباه بزرگی کردم، مااورسیا. البته که مزه‌اش را حس نمی‌کنی. چون این بستنی با طعم خود توست. این مثل همان مزه‌ای است که وقتی چیزی هم نمی‌خوری، حسش می‌کنی. برای همین فردا خانم جیولز یک بستنی با طعم جو(یکی از همکلاسی‌های مااورسیا) برای مااورسیا آورد. مااورسیا آن را دوست داشت...»

دومین جلد از این مجموعه با عنوان «سقوط» نیز شامل سی داستان است. «مارک میلر»، «برادر کوچولوی بیبی»، «موهای بافته»، «خانم ماش»، «عشق و موش صحرایی مرده» و «گوش گمشده» عناوین برخی  داستان‌های این کتاب هستند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «وحشتناک بود! هر روز صبح عادت داشت ناخن‌هایمان را ببیند. اگر ناخن‌هایمان کثیف بود به تمام کلاس اعلام می‌کرد؛ لوییس امروز صبح ناخن‌هایش کثیف است. این جمله را با صدای واقعا زشتی می‌گفت و اگر توی کلاس حرف می‌زدی، سطل کاغذ باطله‌ها را برمی‌داشت و می‌گذاشت روی سرت و تا وقتی که زنگ می‌خورد باید آن را روی سرت نگه می‌داشتی...»

واحد کودک انتشارات زعفران، کتاب «داستان‌های یکوری از مدرسه کجکی» را در قالب 152 صفحه و قیمت 70 هزار ریال و کتاب «سقوط» را در قالب 200 صفحه و قیمت 80 هزار ریال با شمارگان دوهزار و 500 نسخه منتشر کرده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زیبا ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    چ جالب من میخوام برم نمایشگاه کتاب تهران شهر آفتاب سال 96 (سی امین ) و این رو هم بخرم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها