دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
«روزگار سپری شده مردم سالخورده» دولت‌آبادی دو رقمی شد

چاپ‌های دهم، هفتم و پنجم جلدهای اول، دوم و سوم رمان «روزگار سپری شده» نوشته محمود دولت‌آ‌بادی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)‌ این رمان سه جلدی در ژانر روستایی‌نویسی نوشته شده است و درباره سه نسل از خانواده‌ای روستایی است. افراد خانواده که پیر شده‌اند زمان‌های دور را به یاد می‌آورند و هر یک تکه‌ای از گذشته را با دیدگاه خود بیان می‌کنند.

عبدوس نام یکی از شخصیت‌های «روزگار سپری شده مردم سالخورده» است. پسری که از کودکی مجبور می شود نان آور خانواده شود و این اتفاق از او مردی سنگ‌دل می‌‌سازد. نبی و رضی و اسد پسران عبدوس از همسر دومش هستند و سامون پسر اولش از همسر سوم .

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«در خانه عبدوس بسته است، بسته بوده، اما قمري دندان مثل روح خودش لاي در را باز مي كند، وارد حياط مي شود و عبدوس را به نام مي خواند. عبدوس همچنان مبهوت و خيره به در حياط مانده است، ناباور و بي اختيار از جا بر مي خيزد، مثل اينكه برش مي‌خيزانند و وامي دارندش. لحظه ها كند مي شود و سامون اولين و آخرين كلام را كه گويي در حالتي ميان بيداري و خواب بيان مي شود، مي شنود و حس مي كند پدر حرفش را مثل نوك درفش در گوش او مي خلاند كه «خودت را نگه دار، داري مي روي غربت، خودت را نگه دار! حرف يك كلام است!» دقايقي ديگر...»
 
انتشارات چشمه مجموع جلد‌های اول، دوم و سوم «روزگار سپری شده مردم سالخورده» را با شمارگان هزار و 500 نسخه و بهای 70 هزار تومان منتشر کرده است. این رمان سه جلدی برای نخستین بار سال 1370 از سوی انتشارات آرش در استکهلم، پایتخت سوئد و سال 1373 از سوی نشر چشمه در ایران منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها