دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۰
فهرست حسرت‌های شهلاحائری منتشر شد

«فهرست حسرت‌ها» روایت یک زندگی از دو نگاه متفاوت است که با خوشی‌ها، خاطره‌ها، سوءتفاهم‌ها و حسرت‌ها درآمیخته و در عین حال سرشار از ناگفته‌هاست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) رمان «فهرست حسرت‌ها» نوشته شهلا حائری توسط انتشارات قطره، چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

این رمان که در دو قسمت با عناوین «سیمین خانم» و «کامبیز» نوشته شده، به بیان دو روایت متفاوت از یک زندگی می‌پردازد که یکی از زبان یک زن و دومی از زبان فرزند او بیان می‌شود.

در روایت نخست«فهرست حسرت‌ها» داستان از نگاه زنی که همسرش را از دست داده روایت می‌شود؛ روایتی که به مواجهه ناگهانی خود با دنیای بدون شوهرش می‌پردازد. دنیایی که می‌اندیشد با وی دارای گسست شده و حتی نمی‌داند برای چه و با چه هدفی باید در آن زندگی کند. او پس از  از دست دادن شوهرش به میزان وابستگی‌اش به وی پی برده و هدف از زنده ماندن و زندگی کردن خودش را گم کرده است؛ در روایت دوم نیز فرزند این زن از نگاه خود زندگی و مادرش را توصیف می‌کند.

این کتاب روایت یک زندگی از دو نگاه است که با خوشی‌ها، خاطره‌ها، سوءتفاهم‌ها و حسرت‌ها درآمیخته است. داستانی است از ناگفته‌ها و سکوت‌ها و لب گزیدن‌ها. داستانی از عشق و روزمرگی و تنهایی و امید. رمانی از ایامی که می‌گذرد و گاهی ما را جا می‌گذارد.

در بخشی از روایت اول این رمان می‌خوانیم: مدت‌هاست که ته دلش با پسر و عروسش قهر است ولی به روی خودش نمی‌آورد. به خصوص با عروسش. از خدا می‌خواهد که سیمین خانم با آنها قهر کند و از دستش خلاص شود. چه بسا کامبیز هم بدش نیاید. دیگر لازم نیست گاه گداری یک زنگ هول هولکی پشت فرمان ماشین به مادرش بزند. اگر قهر کند عروسش با دمش گردو می‌شکند.

«فهرست حسرت‌ها» نوشته شهلا حائری در 133 صفحه، شمارگان 500 نسخه با قیمت 6500 تومان توسط انتشارات قطره، چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها