یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
اعضای شورای علمی و برنامه‌ریزی سرای اهل قلم معرفی شدند

طی حکمی از سوی مدیرعامل موسسه خانه کتاب، اعضای شورای علمی و برنامه‌ریزی سرای اهل و سردبیر فصلنامه نقد کتاب در حوزه علوم تربیتی، اخلاق و روانشناسی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نجفعلی میرزایی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب در احکام جداگانه‌ای اعضای شورای علمی و برنامه‌ریزی سرای اهل قلم را منصوب کرد.
 
«سیدفرید قاسمی»، «مجید غلامی‌جلیسه»، «مالک شجاعی‌جشوقانی»، «احسان عباسلو»، «محمدرضا موحدی»، «سیدعلی کاشفی» و «محمدامین قانعی‌راد» به عنوان اعضای شورای علمی و برنامه‌ریزی سرای اهل قلم معرفی شدند.

متن احکام اعضا به شرح زیر است: 

«سلام علیکم
نظر به سوابق تخصصی جناب‌عالی در عرصه کتاب و نیز شایستگی‌های علمی و حرفه‌ای‌تان در حوزه فرهنگ مکتوب کشور، به موجبات این حکم به‌عنوان عضو شورای علمی و برنامه‌ریزی سرای اهل قلم منصوب می‌شوید.

امیدوارم با عنایت حق‌تعالی و با توجه به سیاست‌های کلان فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در راستای تحقق بخشی به اصول راهبردی و رهنمون‌های بنیادین مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و نیز در ارتقای کیفی این مجموعه ارزشمند فرهنگی و توسعه فعالیت‌های آن موفق باشید.»

همچنین میرزایی در حکم دیگری «سید حسن اسلامی اردکانی» را به عنوان سردبیر فصلنامه نقد کتاب در حوزه علوم تربیتی، اخلاقی و روانشناسی منصوب کرد.

متن حکم به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر سیدحسن اسلامی اردکانی
باسلام و تحیت
ضعف جریان نقد و یا جریان‌ آسیب‌دار و غیرسالم آن در عرصه کتاب از ریشه‌های مستحکم پدیده‌های خطرناکی چون، بداخلاقی و تخریب اهل قلم در پوشش نقد، کتاب‌سازی، انتحال، تندروی و افراط‌گرایی و بسیاری عناصر مخرب فرهنگی دیگر است که می‌تواند موریانه‌وار، بنای باشکوه کتاب و فرهنگ را در هر کشوری متزلزل کند. در این میان آسیب‌های اخلاقی عرصه نقد کتاب در ایران به اعتبار و آبروی نقد چنان لطمه‌ای زده است که به جای این‌که جریان نقد به بالندگی و تقویت کتاب و اندیشه بینجامد باعث رواج نقدهراسی و احتضار جریان نقد کتاب در کشور ما شده است.

نظر به سابقه درخشان و موفقیت‌های علمی جناب‌عالی در نگارش نقدنامه‌های بسیار و مقالات انتقادی سازنده در نشریات مختلف کشور و تخصص شما در عرصه نقد و فلسفه اخلاق، جناب‌عالی را به عنوان سردبیر فصلنامه نقد کتاب در حوزه علوم تربیتی، اخلاقی و روانشناسی منصوب می‌کنم. ضمن تقدیر و تشکر از قبول این پیشنهاد برای جناب‌عالی برای کمک به اعتلای نقد و اندیشه این مرز و بوم آرزوی موفقیت می‌کنم. از خدای متعال می‌طلبم که فرصت مغتنم حضور جناب عالی باعث شود که پدیده فرار از نقد کتاب به فضای شوق انگیز استقبال از نقد کتاب تبدیل گردد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط