شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
سروکله «ارباب زمان»‌ میچ آلبوم دوباره پیدا شد

«ارباب زمان» نوشته میچ آلبوم با ترجمه مهرداد وثوقی منتشر شد.

به‌ گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) رمان «ارباب زمان» اثر میچ آلبوم روایتی درباره اهمیت زمان است؛ عنصری که در زندگی انسان‌ها در تمام اعصار نقشی حیاتی ایفا می‌کند. نویسنده آمریکایی این رمان، با بهره‌گیری از مضامین مذهبی و اخلاقی و نگاه به دوره‌های مختلف زندگی برخی انسان‌ها کوشیده تا اهمیت زندگی و امید به آینده را یادآوری کند.

محور اصلی این رمان «زمان» است. شخصیت‌های داستانی «آلبوم» به‌گونه‌ای با فرآیند زمان درگیرند؛ فردی زمان بیشتری برای رسیدن به زندگی ایده‌آل خود طلب می‌کند، دیگری در آرزوی زمان بیشتر برای سپری کردن در کنار همسرش است که به علت بیماری هر لحظه مرگ را انتظار می‌کشد و...

نویسنده در سراسر داستان تأکید زیادی بر نقش زمان در زندگی انسان‌ها دارد و مخاطب را به تلاش برای در نظر نگرفتن زمان در زندگی دعوت می‌کند. این رمان را راوی سوم شخص روایت می‌کند و او در سراسر داستان به تشریح وضعیت زندگی شخصیت‌های مختلف می‌پردازد. روایت داستان «ارباب زمان» به‌گونه‌ای است که مخاطب احساس می‌کند نویسنده به‌جای اغلب شخصیت‌های کتاب در حال سخن گفتن است و داستان‌ها از زاویه دید شخصیت‌ها بیان نمی‌شوند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «تلاش کنید زندگی بدون زمان را در نظر آورید. احتمالاً نمی‌توانید. با مفهوم ماه، سال و ایام هفته آشنایید. ساعتی روی دیوار یا داشبورد خودرویتان هست. برای غذا خوردن یا تماشای فیلم، برنامه‌ریزی یا تاریخ یا زمانی را در نظر می‌گیرید.
با این‌حال هر آن‌چه پیرامونتان هست زمان را در نظر نمی‌گیرند. پرندگان دیرشان نمی‌شود. آهوها برای گذشت روز تولدشان ناآرامی نمی‌کنند. فقط انسان است که زمان را اندازه می‌گیرد. فقط انسان است که ساعت را به صدا درمی‌آورد. برای همین، فقط انسان است که ترسی فلج‌کننده را در درون دارد که هیچ جاندار دیگری ندارد. ترس از به پایان رسیدن زمان.» 

«ميچ آلبوم» نويسنده 51 ساله آمريكايي است. کتاب «سه‌شنبه‌ها با موري» او در راس فهرست پرفروش‌ترين آثار آمريكا و جهان قرار داشت.

کتاب «ارباب زمان» در 206 صفحه در شمارگان هزار و 100 نسخه با قیمت 11 هزار و 800 تومان از سوی انتشارات افراز به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها