چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
افشین هاشمی با «پرواز به تاریکی» از راه می‌رسد

نمایشنامهٔ «پرواز به تاریکی» نوشتهٔ افشین هاشمی بازیگر شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نمایشنامه‌ «پرواز به تاریکی» نوشته‌ افشین هاشمی  توسط انتشارات افراز به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر می‌شود.

قصه‌ این نمایش که بین فروردین سال 1337 و آبان 1338 (یعنی در بازه‌ی زمانی جدایی شاه از ثریا و پیش از ازدواج با فرح) می گذرد، روایت کننده روزهایی از زندگیِ زنی است که شاه از او خواستگاری کرده است. در شبی بارانی، یک مبارزِ گریخته از دستِ مأموران به عمارتِ او می‌آید و....

افشین هاشمی که بیشتر بواسطه نقش‌آفرینی در نمایش‌ها و آثار تصویری شناخته شده است، درباره نگارش این نمایشنامه گفت‌: این نمایشنامه بر اساس برگردانِ مرحوم هوشنگ حسامی از نمایشنامه‌ «عقابی با دوسر» اثر ژان کوکتو و با بهره گیری از بعضی شعرهای شاعران معاصر جهان (منتشرشده در کتاب «تو مشغول مردنت بودی» برگردان محمدرضا فرزاد) نوشته شده است.

هاشمی همچنین درباره‌ پیشینه‌ این نمایشنامه نیز خاطرنشان کرد‌: این اثر یک بار اسفند سال 1383 در تالار ارشاد آبادان نمایشنامه‌خوانی شد و در سال 1390 بنیاد ادبیات نمایشی این متن را به عنوان متن برگزیده سال انتخاب کرد. سپس در تابستانِ سالِ گذشته در تماشاخانه‌ی آو به صحنه رفت.

نمایشنامه «پرواز به تاریکی» در 128  صفحه، شمارگان  1100 نسخه و با قیمت 7700 تومان روانه‌ی بازار نشر خواهد شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها