چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
دبیر «خانه خبرنگاران کتاب ایران» و سردبیر دو فصلنامه معرفی شدند

سردبیر «فصلنامه تخصصی کتاب قرآن و حدیث»، دبير «خانه خبرنگاران كتاب ايران» و سردبیر «فصلنامه تخصصی نقد کتاب ايران و اسلام» معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) طی حکمی از سوی نجفعلی میرزایی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدعلی مهدوی‌راد به سردبیری «فصلنامه تخصصی کتاب قرآن و حدیث» منصوب شد.

متن حکم مدیرعامل موسسه خانه کتاب به شرح زیر است: 

«جناب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدعلی مهدوی‌راد
سلام علیکم
ضمن تبریک حلول ماه پر خیر و برکت بهار قرآن و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، نظر به شخصیت شامخ و ارجمند شما در عرصه قرآن‌شناسی و کتاب‌پژوهی قرآنی و نیز موفقیت‌های تاریخی شما در عرصه نقد و بررسی کتاب، جناب عالی را به "سردبیری فصلنامه تخصصی کتاب قرآن و حدیث" منصوب می‌نمایم. 

امیدوارم با تکیه بر لطف الهی و با کارنامه علمی ـ قرآنی درخشان شما در حوزه و دانشگاه و نظر به گستره ارتباط شما با اهالی قرآن پژوهی جامعه علمی کشور آغاز این فصلنامه تخصصی نقد کتاب در حوزه قرآن و حدیث در ماه قرآن کریم به دست توانای شما سرفصل جدیدی برای ارتقا بخشی به محصولات علمی این میدان باشد. 

این فصلنامه تخصصی کتاب قرآنی، از سری جدید فصلنامه‌های تخصصی نقد کتاب ایران است که موسسه خانه کتاب ایران اخیراً در لبیک به برخی از راهبردهای رهبری معظم انقلاب اسلامی در ضرورت توسعه نقد و بررسی، مهندسی و مدیریت کتاب ایران راه اندازی کرده است. چنان‌که به مناسبت آغاز به کار دیگر فصلنامه‌های تخصصی تأکید شد، این فصلنامه‌های تخصصی منحصراً در حوزه نقد و بررسی کتاب کار خواهند کرد و در واقع به عنوان بخش جدیدی از مدیریت نشر ایران به شمار می‌آید تا کتاب‌های خوب و وزین و یا قابل نقد و واکاوی به طور طبیعی و با روند و روالی ثابت در چرخه نقد و بررسی قرار گیرند.»
 
«اسدزاده» دبیر «خانه خبرنگاران کتاب ایران» شد
طی حکمی از سوی مدیرعامل موسسه خانه کتاب، محمدرضا اسدزاده به دبيری خانه خبرنگاران كتاب ايران منصوب شد. 

متن حکم مدیرعامل موسسه خانه کتاب به این شرح است:
«جناب آقای محمدرضا اسدزاده
سردبير محترم خبرگزاری كتاب ايران
با سلام و آرزوی قبولی طاعات
نظر به اهميّت راهبردي رسانه در توسعه كتاب و كتابخوانی و ارتباط وثيق بررسی تمام ابعاد مهندسی كتاب ايران به جريان رسانه و به تبع آن اهميّت كانونی خبرنگاران حوزه كتاب، با توجه به تخصّص، مهارت، مديريت و سابقه درخشان جناب عالی در عرصه فرهنگی و كتاب، شما را به "دبيری خانه خبرنگاران كتاب ايران" منصوب می‌كنم.
- شناخت تمام سرمايه‌های انسانی ما در حوزه تخصّصي خبرنگاری كتاب
- تأسيس بانک خبرنگاران كتاب كشور
- تدوين طرح‌های حمايتی از خبرنگاران كتاب
- آسيب‌شناسی وضعيت فعلی و طرح و برنامه راهبردی برای توسعه و تحول امر خبرنگاری كتاب
- برگزاری دوره‌ها و كارگاه‌های آموزشی، دانشی و مهارتی اين حوزه برای خبرنگاران و علاقه‌مندان به اين حوزه
- حمايت از تشكیل انجمن خبرنگاران كتاب ايران
- شناخت مشكلات و نيازهای خبرنگاران حوزه كتاب و برنامه‌ريزی برای خدمت‌رسانی و تسهيلات حمايتی از آنان مانند تشكيل صندوق حمايت از خبرنگاران كتاب ايران
از جمله برنامه‌هايی است كه با رويكرد علمی و راهبردی با حضور حرفه‌ای، مقتدر و حكيمانه شما در اين جايگاه قابليت تحقق دارند.
مانند هميشه يادآوری می‌كنم كه مطالبات رهبری انقلاب اسلامی و چارچوب اصلی ارزش‌های اسلامی و ايرانی و سياست كلان فرهنگی و فكری دولت اسلامی ما، به عنوان مهم‌ترين اركان حركت فكری ماست.»

«رحیمی‌ریسه» سردبیر فصلنامه نقد کتاب ایران و اسلام شد
همچنین طی حکم دیگری از سوی مدیرعامل موسسه خانه کتاب، دکتر احمدرضا رحيمی‌ريسه به سردبیری فصلنامه تخصصی نقد کتاب ايران و اسلام منصوب شد. 

متن حکم مدیرعامل موسسه خانه کتاب به این شرح است:
«جناب آقای دکتر احمدرضا رحيمی‌ريسه
سلام علیکم
ضمن تبریک حلول ماه پر خیر و برکت بهار قرآن و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، نظر به سابقه درخشان شما در حوزه کتاب‌پژوهی ایران در حوزه ايران و اسلام و موفقیت‌های قابل توجه در این عرصه، جناب عالی را به "سردبیری فصلنامه تخصصی نقد کتاب ايران و اسلام" منصوب می‌نمایم.
 
امیدوارم با تکیه بر لطف الهی و با بهره‌گیری از پشتکار و تجربه خود و کارشناسان این عرصه، آغاز این فصلنامه تخصصی نقد کتاب در حوزه ايرن و اسلام در این ماه پر برکت به دست توانای شما سرفصل جدیدی برای ارتقا بخشی به محصولات علمی این میدان باشد. 

این فصلنامه تخصصی نقد کتاب، از سری جدید فصلنامه‌های تخصصی نقد کتاب ایران است که موسسه خانه کتاب ایران اخیراً در لبیک به برخی از راهبردهای رهبری معظم انقلاب اسلامی در ضرورت توسعه نقد و بررسی، مهندسی و مدیریت کتاب ایران راه‌اندازی کرده است. چنان‌که به مناسبت آغاز به کار دیگر فصلنامه های تخصصی تأکید شد، این فصلنامه‌های تخصصی منحصراً در حوزه نقد و بررسی کتاب کار خواهند کرد و در واقع به عنوان بخش جدیدی از مدیریت نشر ایران به شمار می‌آید تا کتاب‌های خوب و وزین و یا قابل نقد و واکاوی به طور طبیعی و با روند و روالی ثابت در چرخه نقد و بررسی قرار گیرند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط