سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
دفتر «حمایت از حقوق اهل قلم ایران» افتتاح می‌شود

دفتر مشاورتی «حمایت از حقوق اهل قلم ایران» به‌زودی در موسسه خانه کتاب آغاز به‌کار خواهد کرد.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در این باره اظهار کرد: با توجه به اهميت پيگيری حقوق اهل قلم ايران و تاثير آن بر توسعه کمی و كیفی كتاب، به زودی به همت موسسه خانه کتاب دفتری با عنوان دفتر مشاورتی «حمایت از حقوق اهل قلم ایران» در محل این موسسه آغاز به‌کار خواهد کرد.  

دکتر«نجفعلی میرزایی» ادامه داد: از دیگر دلایل راه‌‌اندازی این دفتر می‌توان به فقدان نهاد یا موسسه‌ای معتبر برای حمايت از حقوق اهالی قلم ایران اشاره کرد.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب توضیح داد: بدون تردید اگر اهل قلم ايران حمايت شوند مشکلات صنعت نشر رفع می‌شود و به مراتب، كتابخوانی در كشور رواج می‌یابد.

خبرگزاری کتاب ایران از هفتم تیرماه امسال، سلسله گفت و گوهایی با موضوع بررسی قانون «حقوق مولف پس از 50 سال از زمان مرگ» را با نویسندگان و صاحب‌نظران آغاز کرده است که با توجه، همراهی و نقد ابعاد مختلف این قانون از سوی اهالی قلم مواجه شده است.

در این سلسله گزارش‌ها اهالی قلم به مشکلات حقوقی و وراثتی آثارشان اشاره کرده‌اند که از دغدغه‌های جدی آنان به حساب می‌آید. آغاز به کار این دفتر می‌تواند برای پیگیری بخش مهمی از مطالبات نویسندگان و اهالی قلم نویدی امید بخش باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط