چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
عصر فوتبال پاک چه زمانی بود؟

رائول گلدن در کتاب جدید خود از فوق ستاره‌هاس فوتبالی دهه 1970 می گوید که هنوز ستاره‌های جدید با آنها مقایسه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ایندیپندنت، وقتی «پله» برزیلی، ستاره بی چون و چرای جهانی فوتبال در دهه هفتاد میلادی در میدان سبز حضور داشت خیلی‌های دیگری شبیه او ستاره بودند.

به گفته رائول گلدن گردآورنده کتابThe Age Of Innocence: Football in the 1970s، فوتبال بازی زیبایی بود که در دهه هفتاد به اوج خود رسید چون بسیاری از ستاره هایی که امروز ما می‌شناسیم در این سالها به جهان فوتبال معرفی شدند.

اینها اولین نسل از فوق ستاره‌هایی بودند که هنوز هم بسیاری ستاره های جدید را با آنها مقایسه می‌کنند. در کتاب گلدن که تصاویر بسیاری از منابع مختلف جمع آوری کرده است گفته می‌شود که یکی از نکات منحصر به فرد فوتبال دهه هفتاد ورود تلویزیونهای رنگی به دنیای فوتبال بود.

اولین بار جام جهانی 1970 مکزیک به صورت رنگی تصویربرداری و نمایش داده شد. هشت سال بعد در سال 1978 جام جهانی به میزبانی آرژانتین برگزار شد که خود این کشور با هنرنمایی مارادونا با شکست هلند جام در کشورش نگه داشت.

در این کتاب تصاویری از ستاره های فوتبال آن زمان مثل نیل لیفر، پیتر رابینسون، گری گرانهام، تری اونیل و بسیاری دیگر آورده شده است. 

کتاب عصر بی‌گناهان: فوتبال در دهه 1970 روز 15 سپتامبر راهی بازار می‌شود. این کتاب در 312 صفحه توسط انتشارات Taschen منتشر می‌شود و بدلیل داشتن تصاویر بی بدیل 44 دلار به فروش خواهد رسید.{لینک}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها