دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۸
«ضیافت ابرار» به دست 30 هزار زائر حرم مطهر رضوی می‌رسد

معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان، دهمین انتشار کتاب «ضیافت ابرار» با محتوای جایگاه ماه رمضان در میان ائمه معصومین (ع) نوشته حجت‌الاسلام محمدامین پورامینی را با شمارگان 30 هزار نسخه منتشر کرد.

جواد هاشمی رییس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان، معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی دهمین چاپ کتابچه «ضیافت ابرار» را با شمارگان 30 هزار نسخه منتشر کرد. این کتاب جلد سی‌ام مجموعه «رهنما» است.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که در این کتابچه سیره معصومین (ع) در ماه مبارک رمضان معرفی شده است، گفت: نویسنده در این کتابچه با بیان و قلمی ساده و با نگاهی گذرا به سیره معصومان در بُعد فردی ــ یعنی رابطه شخص و پروردگار عالمیان ــ و بُعد اجتماعی ــ یعنی رابطه شخص و مردم ــ بر آن است که رفتارهای فردی و اجتماعیِ ائمه را بهترین سرمشق سلوک مؤمنان معرفی کند.

هاشمی همچنین اظهار کرد: نخستین انتشار «ضیافت ابرار» در سال 1389 با شمارگان 10 هزار نسخه منتشر شده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته بود. دهمین چاپ آن نیز هم‌اکنون در میان زايران روزه‌دار حرم مطهر رضوی توزیع می‌شود.

رییس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی در ادامه درباره نویسنده این کتاب، گفت: نویسنده این کتاب حجت‌الاسلام‌ محمدامین پورامینی، یکی از استادان و محققان حوزه علمیه قم است. چند مجلد دیگر مجموعه رهنما نیز به قلم ايشان است که جدیدترین آن یعنی جلد 106 این مجموعه چندی پیش با عنوان «در جست‌وجوی فدک» منتشر شد.

هاشمی در پایان گفت: مجموعه رهنما از سوی اداره پاسخ‌گویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی تهیه شده و اداره تولیدات فرهنگی آستان آن را به چاپ می‌رساند. تاکنون نیز بیش از 111 عنوان از این مجموعه در موضوعات عقیدتی و بینشی چون باورها، احکام، آیین زندگی، امور سیاسی و اجتماعی و مباحثی درباره حضرت امام رضا (ع) به قلم نویسندگان توانا نوشته و با شمارگانی مجموعا بیش از دو میلیون و 500 هزار جلد منتشر شده است. این مجموعه در بین زایران حرم علی‌ بن‌ موسی الرضا (ع) توزیع می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها