یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۶
کتابی که ما را با آیات، روایات و سخن اندیشمندان جهان درباره قرآن آشنا می کند

«قرآن عزیز» با عنوان فرعی «آشنایی با آیات، روایات و سخن اندیشمندان جهان در عظمت و فضائل قرآن کریم» نوشته سیدمصطفی حسینی در آستانه ماه مبارک رمضان منتشر شد.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ـ کتاب «قرآن عزیز» شامل چهار فصل است: «قرآن از زبان قرآن»، «قرآن در کلام معصومان»، «قرآن در اندیشه دانشمندان جهان» و «چکیده‌ای از مباحث علوم قرآن». 

در فصل نخست کتاب، آیاتی از قرآن که خود را معرفی می‌کند درج شده است. در این آیات از قرآن با صفت‌هایی چون «کتابی هدایتگر»،‌ «بیان کننده همه چیز»، «جداکننده حق از باطل»، «نسخه‌ای شفابخش»، «معجزه جاویدان»، «برترین نعمت پروردگار» و... ياد شده است. 

در فصل دوم نیز روایات و احادیثی از رسول اکرم (ص)، امیرالمومنین (ع)، فاطمه الزهرا (س)،  سیدالشهدا (ع)، امام سجاد (ع)، امام صادق (ع) و ثامن الحجج امام رضا (ع) در بیان عظمت قرآن کریم به مخاطب عرضه شده است. 

فصل سوم کتاب داراي دو بخش است: «قرآن در اندیشه علما و مراجع تقلید شیعه» و «قرآن در اندیشه دانشمندان و اندیشمندان جهان». بخش نخست شامل سخنان و اندیشه‌های آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی، آیت‌الله محمدتقی بهجت، آیت‌الله جعفر سبحانی و آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی درباره کتاب‌الله است. 

بخش دوم این فصل نیز به سخنانی از روژه گارودی، یوهان ولفگانگ گوته، کارل مارکس، لئو تولستوی، مارگرت مارکوس، دکتر نبره، مایل آنجلو، گری میلر، علی احمد کنود علمبو، امین ریحانی و دکتر گرینیه اختصاص دارد. در انتهای این بخش نیز نویسنده تفکراتی از آیت‌الله وحید خراسانی، ملامحسن فیض کاشانی و ملاصدرا را در بیان عظمت قرآن آورده است.

در فصل چهارم نیز مفاهیمی از علوم قرآنی شامل نزول قرآن، آیات مکی و مدنی، ناسخ و منسوخ در قرآن، آیات محکم و متشابه، تاویل و تفسیر قرآن و دیگر مفاهیمی از این دست، به مخاطب معرفی می‌شود. 

«قرآن عزیز» را معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با شمارگان پنج هزار نسخه در 131 صفحه به بهای پنج هزار تومان منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها