شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
صدور مجوز چاپ و‌ نظارت‌ بر انتشار تقویم‌ رسمی‌ کشور

در ششصد و هجدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی ( 20 خرداد 1393 ) موضوع یکسان‌سازی مناسبت‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مندرج در تقویم رسمی کشور مورد طرح و بررسی قرار گرفت و به امضا و تایید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) برای پیگیری و آگاهی از روند اقدامات، برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی نهادها و سازمان‌های فرهنگی و جلوگیری از هرگونه تشتت در چاپ تقویم موارد زیر در جلسه شورای فرهنگ عمومی مصوب شد.

صدور مجوز چاپ، تطبیق و نظارت بر انتشار تقویم رسمی کشور به این شرح است:

مصوب جلسه 618 مورخ 93/3/20 شورای فرهنگ عمومی 

مطابق ماده 5 آیین‌نامه «نحوه نامگذاری روزها و مناسبت‌های خاص» مصوب جلسه 648 مورخ 88/6/24 شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که تقویم منتشر می‌کنند، موظفند روزها و مناسبت‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را حسب مورد در متن یا ضمیمه تقویم درج نمایند.»
 
بر همین اساس، در ششصد و هجدهمین جلسه مورخ 93/3/20 شورای فرهنگ عمومی موضوع یکسان‌سازی مناسبت‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مندرج در تقویم رسمی کشور، مطرح شد و به منظور پیگیری و آگاهی از روند اقدامات، برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی نهادها و سازمان‌های فرهنگی در راستای اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و جلوگیری از هرگونه تشتت در تقاویم چاپی و ضرورت درج یکسان مناسبت های مصوب، موارد ذیل به تصویب رسید: 

الف) مرکز تقویم مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تا پایان خردادماه هر سال، تقویم رسمی کشور را استخراج و برای اعمال و درج مناسبت‌های مصوب به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارائه نماید.
 
ب) معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه ناظر بر فعالیت‌های چاپی در کشور، موظف است پس از تأیید و صدور مجوز چاپ تقویم از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، نسبت به نظارت بر اجرای ضوابط شورای فرهنگ عمومی اقدام نماید. 

ج) معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی به عنوان مرجع نظارت بر فعالیت‌های تبلیغاتی در کشور، موظف است پس از تأیید و صدور مجوز چاپ تقویم از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، نسبت به صدور مجوز انتشار تقویم های تبلیغاتی اقدام نماید. 

د) کلیه مراکز، سازمان‌ها و نهادهایی که تقویم چاپ می‌کنند، موظف‌اند ضمن رعایت قوانین و مقررات، مجوز چاپ تقویم را قبل و بعد از چاپ برای ترخیص از چاپخانه، از دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی دریافت کنند. 

ه) همه ناشران تقویم موظف‌اند یک نسخه از تقویم رسمی کشور را قبل از ترخیص از چاپخانه، به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی _ به عنوان ناظر و مرجع صدور مجوز چاپ _ ارایه دهند و پس از تأیید نهایی، چاپخانه‌ها مجاز هستند نسبت به ترخیص آن اقدام نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها