چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
خشم بازماندگان هواپیمای مفقود شده مالزیایی از انتشار یک کتاب رمان در فرمت الکترونیکی

بازماندگان هواپیمای مفقود شده خطوط هوایی مالزی - پرواز ام اچ 370- به انتشار کتابی در فرمت ای‌بوک درباره حادثه مذکور توسط نویسنده نیوزیلندی - اسکات ماکا- که موضوع مورد اصابت قرار گرفتن اشتباهی هواپیما را مطرح کرده، رسما اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)به نقل از "آکتوآلیته": انتشار یک کتاب در فرمت "ای بوک" (ebook) دربارۀ ناپدید شدن هواپیمای شرکت هواپیمایی مالزی خشم بازماندگان را برانگیخت.

سه ماه پس از ناپدید شدن هواپیمای "ام اچ 370" شرکت هواپیمایی مالزی، کتابی دلهره‌آور در قالب "ای‌بوک" در این‌باره منتشر شد. این اثر که "رمان ام اچ 370" (MH 370 A Novella) نام دارد، به منظور بزرگداشت سومین ماه ناپدید شدن این هواپیما، توسط انتشارات «آمازون» و «اسمش وردز» منتشر شده است.

نویسنده این کتاب، «اسکات ماکا» (Scott Maka)، اصالتاً نیوزلندی است. وی دربارۀ "رمان ام اچ 370" می‌گوید، داستان این کتاب تفسیر چیزی است که ممکن است رخ داده باشد. در این کتاب وی به موضوع مورد اصابت قرار گرفتن هواپیما با موشک آنهم به صورت اشتباهی اشاره کرده است و تئوری ساقط شدن هواپیما را در داستان خود بازگو کرده است.

او همچنین آشکار ساخت که ایدۀ نوشتن این کتاب پس از تجربۀ یک پرواز «وحشتناک»، یک هفته پس از ناپدید شدن هواپیمای مذکور، به ذهن وی خطور کرده است.

وی در این باره گفت: «من کاملاً ترسیده بودم. غالباً از پرواز با هواپیما ترسی ندارم، اما درک اینکه چه چیزی در همان پرواز اتفاق افتاده بود، من را حقیقتاً عصبی کرده بود. هنگامی که هواپیما فرود آمد از شدت شوق شروع به دست زدن کردم.»

این نویسندۀ 45 ساله که شغل اصلی وی مشاوره در امورارتباطات است می‌گوید حدس می‌زدم که این کتاب با استقبال خوبی روبه رو نشود.

گفتنی است که این کتاب موجب خشم و عصبانیت «دانیکا ویکس»، زن نیوزیلندی‌ای که همسرش را در این هواپیما از دست داده، شده است. او در این باره می گوید: «از اینکه چنین اثری، آن هم توسط یک نیوزیلندی، منتشر شده بسیار شوکه شدم. صادقانه باید بگویم این اقدام باعث رنجش من شده است. فکر می کنم که این اقدام تکان دهنده ای است.»

وی افزود چه کسانی که قصد نوشتن دارند و یا کسانی که می خواهند از روی این ماجرا فیلم بسازند باید منتظر شوند تا حقیقت ماجرا کشف شده و بعدا اقدام کنند.

خانواده‌های مفقودان حادثه برای یافتن سرنخ از این ماجرای مرموز جایزه تعیین کرده‌اند و امیدوارند هر چه زودتر سرنوشت مفقودان مشخص شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها