سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰
مدیر حوزه  شعر و داستان باید به فرهنگ نگاه روشنگرانه داشته باشد

علیرضا بدیع، شاعر جوان گفت که مدیر موسسه‌ای مانند بنیاد شعر و داستان باید نگاهی روشنگرانه به حوره فرهنگ داشته باشد و برای از بین بردن نقایص گذشته با جدیت کار کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) بدیع گفت: یک مدیر موفق در عرصه فرهنگی باید بتواند از روابطش برای پیشرفت کارش استفاده کند و کاستی‌های موجود را از میان بردارد. مدیریت نهادی مثل بنیاد شعر و ادبیات داستان روابط عمومی و دانش فرهنگی بالایی می‌خواهد.

شاعر مجموعه شعر «حبسیه‌های یک ماهی» ادامه داد: در کشورهای غربی که در زمینه‌های مختلف هنری، اقتصادی و سیاسی اصل را بر چند صدایی گذاشته‌اند، شخصی که در رأس هرم قرار دارد به نوعی می‌تواند با همه کسانی که در سایه آن هرم قرار دارند، ارتباط بگیرد. برای کشوری مثل ما که به لحاظ سیاسی و اجتماعی با تحقق شعار چند صدایی مشکل دارد، در این مسیر چالش ایجاد می‌شود و دست آخر صدای چند نفر بلند خواهد شد. باید برای تحقق چند صدایی بسترسازی شود؛ چرا که قرار نیست همه یک جور فکر کنیم.

شاعر مجموعه شعر «از پنجره‌های بی‌پرنده» اضافه کرد: به گمانم مدیریت فرهنگی برای شاعر و نویسنده به معنای پایان یافتن فعالیت هنری اوست؛ چرا که وقتی شاعری وارد عرصه‌های مدیریتی می‌شود باید هنر خود را کنار بگذارد. ترجیح شخصی‌ام این است که مدیر فرهنگی به شکل حرفه‌ای شاعر و نویسنده نباشد. اگر مدیری از دور دستی بر آتش و از طریق مشاورانش به ریز امور آگاهی داشته باشد کافی است.

بدیع، متولد نیشابور و کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه علوم و تحقیقات است. «حبسیه‌های یک ماهی»، «از پنجره‌های بی پرنده»، «گنجشک‌های معبد انجیر»، «همواره عشق» و «چله تاک» از مجموعه شعرهای منتشر شده اوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها