دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
نخستین نمایشگاه کتاب استانی فردا افتتاح می‌شود

نخستین نمایشگاه کتاب استانی سال جاری فردا (20 خردادماه) در استان خراسان شمالی (بجنورد) به همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران افتتاح می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: این نمایشگاه که هشتمین دوره نمایشگاه کتاب استان خراسان شمالی است، فردا با حضور 210 ناشر از سراسر کشور افتتاح خواهد شد.

وی با بیان این‌که در این نمایشگاه، 22 ناشر استانی به عرضه آثار خود می‌پردازند گفت: این نمایشگاه میزبان 11 نشست تخصصی با حضور استادان و کارشناسان حوزه‌های مرتبط خواهد بود؛ «دوره آموزش کتابداران»، «نقد کتاب»، «مشاعره»، «پاسخ به شبهات مهدویت»، «پاسخ به شبهات نماز»، «نقش پوشش در تحکیم خانواده»، «نقد آثار آیت‌الله آقانجفی قوچانی» و «داستان‌نویسی» عناوین این نشست‌ها را تشکیل می‌دهند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی افزود: از جمله برنامه‌های جنبی این دوره از نمایشگاه کتاب استان خراسان شمالی می‌توان به برگزاری «کارگاه آموزشی در حوزه‌ هنرهای تجسمی و خوشنویسی»، «اجرای نمایش خیابانی و تئاتر عروسکی»، «فروش تولیدات سمعی و بصری»، «فروش آثار هنری تجسمی و خوشنویسی» و «تک‌نوازی گروه موسیقی مقامی» اشاره کرد.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان این‌که در این نمایشگاه بیش از 20 هزار عنوان کتاب چاپ 4 سال اخیر ارایه می‌شود گفت: این نمایشگاه ساعت 18 فردا (20 خردادماه) در مجتمع بازار بزرگ امام رضا (ع) واقع در میدان امام رضا (ع)، بلوار امام رضا (ع) افتتاح می‌شود. اداره کل ارشاد استان خراسان شمالی از معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در مراسم افتتاحیه دعوت به عمل آورده است که امیدواریم به این دعوت، پاسخ مثبت دهند.

وی اظهار کرد: نخستین نمایشگاه کتاب استان سال جاری (هشتمین نمایشگاه کتاب استان خراسان شمالی) تا 26 خرداد همه روزه از ساعت 14 تا 22 میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها